فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از وقوع ۹۷ فقره آتش سوزی در سال جاری خبر داد.

وقوع ۹۷ آتش سوزی در حوزه منابع طبیعی گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب الله بزی فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: سال گذشته در بازه زمانی یک فروردین تا ۱۵ مردادماه ۵۳ فقره آتش سوزی در استان رخ داد که به ۴۸ هکتار از اراضی استان خسارت وارد شده است.

او افزود: در این مدت مشابه در سال جاری ۹۷ فقره آتش سوزی در استان رخ داده و به ۱۷ هکتار از اراضی استان آسیب وارد شده است، این آمار نشان می‌دهد تعداد دفعات آتش سوزی نسبت به سال گذشته بیشتر بوده، اما میزان خسارت وارد شده به منابع طبیعی کمتر از سال گذشته است.

بزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش سطح آتش سوزی‌ها در استان گفت: در سال جاری ۹۴۷ کیلومتر آتش بر در استان احداث شده است که نقش بسیاری در کنترل حریق دارد.

او ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰ گروه موتوری، خودرویی و پیاده به صورت شبانه روزی در مناطق مستعد آتش سوزی گشت زنی می‌کنند تا با مشاهده آتش سوزی سریعا اقدام به اطفای آن کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تجهیز دیده بان‌ها در نقاط مرتفع به تجهیزات اطفای حریق، ارتباط مستمر با اداره کل هواشناسی استان، مرمت جاده‌های جنگلی که بر اثر سیلاب تخریب شده بودبرای دسترسی راحت‌تر به محل آتش سوزی، صحبت با ساکنین حاشیه جنگل ها، تجهیز گروه‌های مردمی برای مقابله با اطفای حریق و مجهز کردن کانکس‌های مدیریت بحران از جمله اقداماتی است که در کاهش سطح آتش سوزی‌ها نقش موثری داشته است.

بزی ادامه داد: فرهنگ سازی تماس با سامانه ۱۵۰۴ یکی دیگر از اقداماتی بود که منجر به اطلاع رسانی سریع‌تر آتش سوزی‌ها و اطفای به موقع در استان شد.

او افزود: یکی دیگراز عوامل کاهش میزان سطح آتش سوزی‌ها کم شدن آمار میزان آتش زدن کاه و کلش زمین‌های زراعی بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار