هفتمین دورهمی انجمن‌های ادبی و سومین جلسه‌ی نقد داستان کانون پرورش فکری گلستان، سه‌شنبه ۲۱ مرداد۱۳۹۹ برگزار شد.

از تجربیات خود در نوشتن داستان استفاده کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این جلسه که با حضور «مژگان بابامرندی» نویسنده توانمند کشور، معاون فرهنگی، کارشناسان، مربیان کانون و اعضای انجمن‌های ادبی اجرا شد، ۶ اثر از اعضا به مدت۱۵۰ دقیقه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بابا مرندی در این جلسه همزمان با نقد آثار اعضا به عناصر داستان نیز پرداخت و اظهار داشت: داستان اگر با عدم تعادل آغاز شود مخاطب را تا پایان آن به‌همراه خود خواهد کشاند.

نویسنده کتاب «من می خواهم یک مرد عنکبوتی مانند رستم باشم» با بیان اینکه در داستان، منطق داستانی باید رعایت شود اظهار داشت: تناسب گفتگوها و کلمه‌ها با فضای داستان بسیار مهم است.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبتهای خود به استفاده از تجربیات و تخیل در نوشتن داستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های نوشتن داستان استفاده از تجربیات شخصی، زبان نوشتاری در روایت آن و محاوره‌نویسی در دیالوگ‌ها می‌باشد.

گفتنی‌است انجمن ادبی کانون گلستان در تلاش است تا برطرف شدن موانع برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی حضوری که با شیوع بیماری کرونا به وجود آمده است با دعوت از شاعران، نویسندگان و مهمانان سرشناس کشور و تشکیل جلسات برخط و کارگاه‌های مجازی، بستری مناسب برای تقویت جایگاه ادبیات و شعر استان فراهم کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار