مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان تایید کرد: یک جسد مجهول‌الهویه که چند روز پیش در ارتفاعات شهرستان کردکوی پیدا شد؛ به سها رضانژاد دختر کوهنورد اهل کرج تعلق دارد.

پزشکی قانونی فوت سها رضانژاد را قطعی اعلام کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر حسین زارعی عصر چهارشنبه با ارسال متنی برای خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار داشت: پس از پیدا شدن باقیمانده یک جسد و تحویل آن به پزشکی قانونی گروه تخصصی همکاران آن را مورد بررسی قرار داد که پس از آزمایشات دقیق کارشناسی تعلق آن به دوشیزه سها رضانژاد محرز شد.
وی با بیان اینکه گذشت حدود یک ماه از زمان مرگ باعث فساد نعشی و شناسایی نشدن چهره و امکان نداشتن معاینه ظاهری شده بود، گفت: ناگزیر اقدامات کارشناسی و کالبدشناسی انجام گرفت تا اصالت جسد روشن شود.
به گفته وی آزمایشات مربوطه پس از بررسی نمونه خون پدر و مادر و سایر جزییات کالبدی در آزمایشگاه مرکزی تهران دلالت بر تعلق جنازه به سها رضانژاد دارد و جسد فردا پنجشنبه پس از انجام تشریفات اداری تحویل خانواده متوفی خواهد شد.
وی با بیان اینکه احتمال وقوع قتل منتفی است؛ تلویحا به مرگ طبیعی این دختر کوهنورد اشاره کرد.

خبرنگار ایرنا برای اخذ جزییات بیشتر با مدیرکل پزشکی قانونی گلستان تماس تلفنی گرفت که وی در پاسخ به سوالات گفت: بعلت فساد نعشی و از بین رفتن قسمتهای زیادی از جسد تعیین "علت تامه مرگ" مقدور نیست ولی در حد امکان معاینه برای پزشک متخصص آثاری از بزه مشاهده نشد.

دکتر زارعی افزود: علت ظاهری مرگ با در نظر گرفتن جمیع جوانب می تواند صدمات متعدد بدنبال اصابت جسم سخت مثلا با سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.

وی در خصوص زمان دقیق مرگ هم گفت: زمان فوت با زمان مفقودی متوفی که حدود یک ماه است؛ مطابقت دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان پیش از این هم با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز گلستان بمناسبت روز خبرنگار گفته بود: در جنازه کشف شده نشانه‌هایی از شکستگی سر و صورت مشاهده شد که کوهستانی بودن منطقه و احتمال سقوط از پرتگاه می‌تواند عامل آن باشد.
سهای ۲۷ ساله ۲۰ تیرماه امسال همراه با یک گروه کوهنوردی غیربومی و علیرغم ممنوعیت سفر ناشی از کرونا به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی رفت اما نیمه های شب در مسیری بی‌بازگشت و نامعلوم قدم گذاشت و به طور مرموزی ناپدید شد.
از صبح روز بعد جستجو برای یافتن نشانه هایی از این دختر کوهنورد آغاز شد و با وجود بسیج همگانی نیروهای امدادی و تخصصی، کاوش بی‌سرانجام ماند تا جایی که مسوولان امدادی و فرماندار کردکوی به طور تلویحی از پیدا کردن نشانه‌های او ناامید شده و پایان عملیات جستجو را اعلام کردند.
در شرایطی که به دلیل کشف نشدن رد دختر کوهنورد در جنگل‌های کردکوی، فرضیه‌های دیگری مانند ربودن سها آرام آرام بر سر زبان ها می‌افتاد، ۱۷ مرداد ماه قرقبانان اداره منابع طبیعی کردکوی یک جنازه با نشانه‌های ظاهری سها رضانژاد را پیدا کردند که در نهایت تحویل پزشکی قانونی شد.
به گزارش ایرنا؛ منطقه جهان‌نمای استان گلستان در ارتفاعات جنوبی گرگان و کردکوی بدلیل بکر بودن جنگل‌های آن جذابیت زیادی برای گردشگران و کوهنوردان دارد.
ارتفاعات جهان‌نما در محدوده جنگل‌های هیرکانی قرار داشته و چشم انداز دور آن به دریای خزر هم مشرف است.
آسمان این ارتفاعات که دره‌های عمیق و خطرناکی هم دارد؛ در اغلب روزهای سال ابری است و ریزش باران در آن عمدتا به صورت ریز و پوره است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار