معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: یک چهارم بستری‌های کرونا در گلستان، در آی سی یو هستند.

گلستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا / بستری روزانه ۷۵ نفر در مراکز درمانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج الدین عارف نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   با بیان این که روزانه ۷۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند گفت: هم اکنون ۴۷۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۰ نفر در آی سی یو بستری اند.

 

سراج الدین عارف نیا افزود: ۴۰ درصد بیماران بستری در آی سی یو‌های استان، بدحالند.

 

او با تاکید بر این که گلستان همچنان در وضعیت قرمز کروناست گفت: امیدوار بودیم این هفته تعداد بستری‌ها کمتر شود، اما تقریبا روی ۴۵۰ بیمار ثابت شده و پیش بینی می‌کنیم با توجه عروسی‌ها و دورهمی‌های اعیاد قربان و غدیر، و در پیش بودن محرم، هفته‌های آینده شمار مبتلایان و بستری‌های کرونا بیشتر شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اگر مردم می‌خواهند مدت بیشتری در کنار خانواده‌های خود باقی بمانند و از آنان محافظت کنند تا زمانی که درمان قطعی و واکسن این بیماری کشف نشده است مراقب باشند کرونا نگیرند.

 

سراج الدین عارف نیا افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، شرکت نکردن در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها، فاصله از اجتماعات و کاستن از رفت و آمد‌های غیرضروری از راه‌های در امان ماندن از کروناست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار