رئیس پلیس فتا گلستان گفت: در صورتی که فضای مجازی مدیریت نشود و خانواده‌ها دانش و آگاهی بهره‌ گیری از این فضا را نداشته باشند می‌تواند بنیان خانواده‌ها را متلاشی کند.

خانواده‌ها از آسیب‌های فضای مجازی غافل نباشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار داشت: اینترنت ابزار قدرتمندی است که هم می‌تواند ابزار آموزش، تعلیم و رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها باشد و هم  ابزاری که پیامدهای منفی و عواقب جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی افزود: پدیده‌هایی همچون گسترش ناهنجاری اخلاقی، انزواطلبی، تغییر سبک زندگی، اعتیاد مجازی، ترویج بی‌دینی، نقص حریم خصوصی وغیره  از پیامدهای منفی فضای سایبر محسوب می‌شود.

سرهنگ پرسا ادامه داد : افزایش طلاق، افت تحصیلی و افسردگی فرزندان و دیگر آسیب‌های جسمی و روحی می‌تواند نتیجه تأثیرگذاری منفی فضای مجازی باشد.

این مقام مسئول گفت: محتواهای نامناسب منتشرشده در فضای مجازی و برقراری ارتباطات نامتعارف می‌تواند کانون خانواده‌ها را متلاشی کند. 

وی یادآور شد: قرارگیری افراد خانواده در معرض شایعات فراوان ضد دینی موجود در این فضا، در صورت نداشتن دانش و سواد رسانه‌ای می‌تواند مبانی اعتقادی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: درهر صورت فضای مجازی چه به عنوان عامل اصلی و چه به‌ عنوان عامل تشدیدکننده در به خطر افتادن امنیت خانواده‌ها تأثیر فراوانی دارد که در این خصوص لازم است کاربران عزیز سواد و دانش خود را ارتقاء داده و با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی آشنا شوند .

رئیس پلیس فتا استان گلستان از خانواده‌ها خواست به هویت‌ها در فضای مجازی به راحتی اعتماد نکنند و نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندانشان در این فضا داشته باشند و برای دریافت مشاوره و گزارش اقدامات مجرمانه موجود در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار