نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه مردم هیچ وقت فریب توطئه‌ها و تحریف‌های دشمنان علیه انقلاب را نخورند، گفت: این عزت، استقلال و شجره طیبه‌ای که کشور ایران پیدا کرده مرهون فداکاری شهدا، جانبازان و آزادگان است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان: مردم فریب توطئه‌ها و تحریف‌های دشمنان را نخورند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان گرانقدر دوران دفاع مقدس به میهن اظهار داشت: 26 مردادماه 69 سالروز بازگشت آزادگان عزیز از اسارتگاه‌های رژیم بعثی عراق است. دوران اسارت، دوران بسیار سختی بود، مخصوصاً برای آنهایی که دوران اسارتشان خیلی طولانی هم بود. آنهم اسارت در دست رژیمی که هیچ رحمی در وجودش نبود و هر جنایتی را با شکنجه‌های روحی و جسمی مرتکب می‌شد.

وی گفت: آن چیزی را که با همه سختی‌ها در دوران اسارت بیش از همه نمود داشت، ایستادگی و مقاومت این عزیزان بود. این دوران به پایان رسید و بیش از 40 هزار آزاده سرافراز به وطن بازگشتند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: طبیعی بود که بعد از سال‌ها اسارت وقتی وارد کشور شدند باعث شادمانی خود آزادگان و خصوصا شادی ملت ایران شود، همه دیدید بوسه این عزیزان بر خاک وطن و اشک شوق مردم را در آن روز که در یادها جاودان ماند. اما در عین این خوشحالی، آن چیزی که خیلی این عزیزان را رنج می‌داد این بود که پس از سال‌ها انتظار برگشتند اما از زیارت چهره نورانی حضرت امام (ره) محروم شدند. چون وقتی برگشته بودند امام عزیز از دنیا رفته بودند، این خیلی باعث ناراحتی این عزیزان بود و اکثر آزادگان از آن به عنوان تلخ‌ترین لحظه زندگی‌شان یاد می‌کنند. با این حال احساس کردند که این مسند خالی نشده و بی جانشین نیست و شخصیتی مثل رهبر معظم انقلاب این خط را ادامه خواهد داد و دیدار چهره نورانی مقام معظم رهبری باعث آرامش و تسکین دل‌های این عزیزان و التیامی بر آلام فراق امام راحل شد.

آیت‌الله نورمفیدی تأکید کرد: مردم هیچ‌گاه شهدا و جانبازان و آزادگان را فراموش نکنند و همیشه به خاطر داشته باشند که این عزت، استقلال و شجره طیبه‌ای که کشور ایران پیدا کرده مرهون فداکاری این عزیزان است.

وی به مردم توصیه کرد که هیچ وقت فریب توطئه‌ها و تحریف‌هایی را که به قول رهبر معظم انقلاب علیه انقلاب و مردم انجام می‌شود، نخورند و قدر این جان نثاری‌ها، رنج‌ها و جان فشانی‌ها را بدانند. باید شاکر این نعمت و قدردان شهدا و ایثارگران و حماسه آنها باشیم.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری بیان داشت: بنده همه ساله توفیق داشتم در سالروز بازگشت آزادگان و دیگر مناسبت‌ها خدمت این عزیزان می‌رسیدم و از خاطرات و گفتار آنها بهره می‌بردم، شنیدن خاطرات آزادگان گرانقدر در دورات اسارت که با عزت و پایداری عجین شده است، دل انسان را جلا می‌دهد. امسال این توفیق به خاطر ویروس کرونا سلب شد، لذا لازم می‌دانم به همه آزادگان عزیز، این روز بزرگ را تبریک عرض کنم و از خداوند متعال می‌خواهم این صلابتی را که به آنها در مقابل سختی‌ها داده و در دوران اسارت با هوای نفس خودشان مبارزه کردند، آن روحیه به دست آمده در آن روزها همیشه همراه شان باشد تا در روزی که نه مال و نه فرزند و نه چیز دیگر به درد انسان نمی‌خورد، به کارشان بیاید و از اجر خدواند بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار