رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که وضعیت شیوع کرونا در استان نشان می‌دهد که مردم خصوصا در شهرهای ترکمن نشین، پروتکل‌های بهداشتی را در ایام عید قربان به خوبی رعایت کردند و اکنون با گذشت بیش از دو هفته از این عید، مشکلی از این بابت در استان نداشتیم.

عبور بی‌خطر گلستانی‌ها از عید قربان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سه هفته گذشته نسبت به بیماران بستری در شرق استان خصوصاً در آستانه عید قربان با توجه به دید و بازدیدهای سنوات گذشته، نگرانی وجود داشت اما خوشبختانه الان که بیش از دو هفته از عید قربان می‌گذرد، شیب نزولی خیلی خوبی خصوصاً در کلاله، مینودشت و گنبدکاووس داریم.

وی افزود: عید قربان عیدی با اهمیت خصوصاً برای اقوام ترکمن است و شیب نزولی بیماران کرونایی در شهرهای ترکمن نشین استان، حاکی از این است که رعایت پروتکل‌ها در ایام عید صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر ۴۱۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند. شیب نزولی بیماران بستری هر چند با شیب کند، همچنان در سطح استان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، مردم ترکمن نشین استان گلستان، همه‌ساله به شکلی ویژه عید قربان را جشن می‌گیرند و آداب‌ورسوم خاصی در این ایام به پا می‌دارند. با توجه به شرایط خاص امسال، از مردم خواسته شد به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از دید و بازدیدهای عید قربان خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار