یاسر مقسم گفت: تدبر در آیات قرآن مهمترین و اصلی ترین عامل ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی است.

تدبر در قرآن مهمترین عامل ترویج سبک زندگی اسلامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «یاسر مقسم» در نشست کارگروه قرآنی اهل سنت شمال کشور در گرگان گفت: اساتید و پیشکسوتان قرآنی موضوع سبک زندگی قرآنی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه، استان گلستان دارای چهره‌های موثر و بین المللی در حوزه قرائت و حفظ قرآن کریم است، افزود: این عامل جزء ظرفیت‌های خوب قرآنی کشور قلمداد می‌شود و موفقیت هایی که در برنامه‌های قرآنی اهل سنت این منطقه کسب می‌شود، حاصل تلاش همین اساتید قرآنی است.

 

وی با اشاره به سبک زندگی قرآنی و ضرورت هدایت عموم جامعه به این سمت، تأکید کرد: از اساتید و اعضای کارگروه قرآنی درخواست دارم تا در این حوزه که به نوعی نیاز اساسی جامعه ما نیز هست ورود کرده و این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند؛ چراکه موضوع سبک زندگی قرآنی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، ایستادگی در برابر مشکلات و سختی‌ها، تربیت فرزندان و خانواده‌های قرآنی منطبق با دستورات قرآن، تأثیر بسیار زیادی دارد.

 

مقسم با تاکید بر موضوع تربیت چهره‌های قرآنی توسط اساتید پیشکسوت، تصریح کرد: ما باید از ظرفیت اساتید پیشکسوت و چهره‌های قدیمی قرآنی که سال‌های متمادی در راه آموزش قرآن زحمات زیادی را متحمل شده‌اند، استفاده کنیم و با تربیت چهره‌های قرآنی جوان، خلأهای موجود را در سطح استان و کشور در این حوزه پر کنیم که نقش اساتید در این زمینه بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه، پرورش و تربیت چهره ای قرآنی را مدیون اساتید و مدرسین قرآنی استان هستیم، ادامه داد: اساتید قرآنی با حضور در جلسات قرآن و ارائه تجربیات و اندوخته‌های خود به این قشر از جامعه می‌توانند در تقویت حوزه آموزش قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی تأثیر زیادی داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا باید برای درمان آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه، نسخه مجازی بپیچیم و فعالیت های کارگروه قرآنی را در قالب فضای مجازی ارائه کنیم.

 

وی، اعضای کارگروه قرآنی را به عنوان عضوی از بدنه مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برشمرد و افزود: کارگروه قرآنی باید در کنار ما در بازنشر این محصولات در فضای مجازی کمک کنند و در این زمینه با طرح ایده و راهکارهای مناسب در پیشبرد ترویج سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی با ما همکاری داشته باشد.

 

مقسم با تاکید بر اینکه، متاسفانه امروز فضای مجازی از سوی دشمن جولانگاه مباحث غیر اسلامی و غربی است، گفت: امروز دشمن برخلاف نگاه اسلامی و قرآنی تلاش و فعالیت می کند و بی حجابی، تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، مدگرایی و تفکر غربی را ترویج می دهد.

 

وی افزود: امروز باید برنامه های خوب و مفیدی را برای فضای مجازی تولید نماییم تا بتوانیم نقشه ها و فتنه های دشمنان را خنثی نماییم.

 

مقسم گفت: در سالیان گذشته حدود 200 محفل قرآنی در سطح شهر ها و روستاهای استان برگزار کردیم که این محافل با استقبال بی نظیر علاقمندان و مردم منطقه مواجه شد.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور تاکید کرد: فعالیت های حوزه قرآنی از مواردی است که همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده و باید در جهت تقویت فعالیت های قرآنی اقدام کنیم.

 

وی گفت: ارائه خدمت و تولیدات فرهنگی در مسیر قرآنی و توجه و تدبر در مفاهیم آن یک افتخار و توفیق بزرگی است که مقام معظم رهبری همواره در مورد آن اشاره و تاکید می فرمایند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار