مقسم گفت: باید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی بهره لازم را ببریم.

استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «یاسر مقسم» در نشست کارگروه قرآنی بانوان اهل سنت شمال کشور گفت: باید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی بهره لازم را ببریم.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا شرایط ویژه ای ایجاد شده است، افزود: امسال به دلیل قطع شیوع کرونا و پرهیز از اجتماعات، بسیاری از برنامه ها و فعالیت های مرکز بزرگ اسلامی از طریق فضای مجازی دنبال و پیگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه این نشست اولین جلسه کارگروه قرآنی در سال 99 است، گفت: در شرایط کنونی فعالیت در حوزه قرآنی اهمیت بسیار بالایی دارد و باید با نگاه قرآنی و آموزه های دینی در تربیت فرزندان و نسل جوان تلاش بیشتری کرد.

 

مقسم با تاکید براینکه امروز دشمن با ایجاد اتاق فکر هر لحظه در پی آسیب رساندن به نسل جوان است، افزود: باید با تولید و ارائه محتویات قرآنی و برگرفته از آموزه های دینی نسل جوان را با آسیب ها و خطرات فضای مجازی آشنا کنیم.

 

وی با بیان اینکه، جامعه ای که از قرآن و دستورات آن به دور باشد قطعا دچار آسیب و مشکل خواهد شد، تصریح کرد: جامعه قرآنی ما که بخش عظیمی از آن بانوان و مادران هستند نقش بسیار تاثیرگذاری در زمینه تربیت فرزندان قرآنی خواهند داشت.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور افزود: اگر ما می خواهیم جامعه ای سالم و قرآنی داشته باشیم باید مادرانی قرآنی و اسلامی تربیت کنیم.

 

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم در زمینه قرآنی اثرگذار باشیم باید انگیزه بالای خودمان را باور داشته باشیم و با ایجاد اتاق فکر در عرصه های گوناگون از جمله عرصه مجازی به تولید فکر و ایده بپردازیم.

 

مقسم با اشاره به اینکه، ترویج فرهنگ قرآنی بستگی به فعالیت های کارگروه های قرآنی دارد، گفت: قرآن کریم به عنوان چراغ زندگی است که مسیر و راه درست زندگی کردن را می آموزد.

 

وی تصریح کرد: فرهنگ قرآنی صرفا خواندن قرآن نیست بلکه باید به تدبر در آن نیز باید توجه داشته باشیم تا بتوانیم نسل جوان را از گزند هجمه های دشمنان حفظ و حراست کنیم.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با اشاره به راه اندازی استودیوی مجازی «لحظه های وصال» و «لحظه های زندگی» به همت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، افزود: فیلم های تولید شده استودیو لحظه های وصال در ایام ماه مبارک رمضان در فضای مجازی پخش و بازنشر شد و در گام بعدی نیز با راه اندازی استودیوی مجازی «لحظه های زندگی» فیلم های کوتاه با موضوع سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان، تربیت فرزندان با نگاه به آموزه های قرآنی و غیره تولید و در فضای مجازی منتشر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار