عضو مجمع نمایندگان گلستان گفت: گرانی‌های افسارگسیخته، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بیشتر کرده و لازم است دولت در زمینه تنظیم بازار بهتر عمل کند.

عضو مجمع نمایندگان گلستان: گرانی‌های افسارگسیخته، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بیشتر کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر در شرایط تحریم گسترش تجارت خارجی به ویژه با همسایگان است.

وی با بیان اینکه استان گلستان با توجه به همجواری با کشور ترکمنستان دروازه ورود ایران به کشورهای آسیای میانه است گفت: باید از ظرفیت خط ریلی سراسری و همچنین مرز جاده‌ای اینچه برون بیش از گذشته برای افزایش مبادلات تجاری استفاده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بازار کشورهای همسایه از جمله منطقه آسیای میانه، عراق، افغانستان و غیره می‌تواند میزبان کالاهای ایرانی و تولیدات استان گلستان باشد و نباید از این بازار بزرگ چند صد میلیون نفری غفلت کرد.

وی با اشاره به وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی عدم رأی اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی دولت خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در شرایط تحریمی و اقتصادی امروز، بسیار با اهمیت است و باید کسی در رأس آن قرار بگیرد که در حوزه‌های مختلف برنامه داشته باشد.

نوروزی با بیان اینکه دولت باید مدیری توانمند، مسلط، کارآزموده و آشنا به شرایط کشور را برای تصدی مسئولیت وزارت صمت معرفی کند، افزود: رونق و جهش تولید، تنظیم بازار و مدیریت عرضه و تقاضا، تسهیل صادرات و واردات و همچنین تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی اقدامات مهمی است که انتظار می‌رود گزینه پیشنهادی دولت برای به دست آوردن اعتماد نمایندگان، درباره آنها برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بیشتر کرده است، گفت: تنظیم بازار موضوع مهمی است که دولت باید با توجه به افزایش نرخ تورم و شرایطی که بر کشور حاکم است باید در این زمینه بهتر عمل کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار