مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه باید از ظرفیت خیرین جهت رفع کمبودهای آموزشی مناطق محروم استفاده کرد، افزود: هم‌اکنون ۱۶ پروژه آموزشی با کمک خیرین در حال ساخت است.

ساخت 16 پروژه آموزشی با کمک خیرین گنبدی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گنبدکاووس، کمال الدین نظرنژاد در گفت و گو با تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه وظیفه ما مشاوره و راهنمایی دانش آموزان جهت انتخاب صحیح مسیر تحصیلی و‌ شغلیشان است، اظهار کرد: شخصی که بتواند وضعیت آموزشی ۷ الی ۸ سال آینده کشور را پیش بینی کند میتواند مشاور خوبی باشد و شما خبرنگاران نیز باید در این زمینه اطلاع رسانی کنید.

وی با بیان اینکه از برنامه های مهم ما ارتقای سطح مشاوره شهرستان گنبدکاووس است، تصریح کرد:در کنکور سال گذشته رتبه ۱ زبان، ۲ تجربی و یازده ریاضی فیزیک متعلق به شهرستان گنبدکاووس بوده است.

مدیر آموزش و‌پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در امتحانات نهایی پایه دوازدهم رتبه برتر استان و همچنین ۴۳ کشوری را کسب نموده ایم، خاطر نشان کرد: تا کنون رتبه زیر ۶۰ نگرفته بودیم که این موفقیت خود افتخار بزرگی محسوب میشود.

نظرنژاد با اشاره به اینکه از بین ۲۰ آموزشگاه برتر استان گلستان ۸ آموزشگاه متعلق به شهرستان گنبدکاووس است، افزود: در سال گذشته نیز بنا به درخواست مردم رشته معارف را نیز که تنها در مرکز استان بود ارائه کردیم.

وی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰ را متفاوت با سال های گذشته خواند و گفت: طبق ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه خواهد بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه طبق شیوه نامه حضور دانش آموزان منوط به وضعیت شهرستان ها در مساله کرونا خواهد بود، تصریح کرد: در وضعیت سفید کلاس های درس از شنبه تا چهارشنبه با حفظ فاصله اجتماعی دایر خواهد بود به علاوه  ۱۰ درصد آموزش در بستر فضای مجازی.

نظرنژاد با اشاره به اینکه در وضعیت زرد  دانش آموزان به صورت زوج و فرد یا یک‌ هفته در میان در مدرسه حاضر شده و ۵۰٪ آموزش ها مجازی خواهد بود ، ادامه داد: در وضعیت قرمز هیچ‌دانش آموزی در مدرسه حضور نیافته و ۱۰۰ درصد آموزش ها از طریق برنامه شاد صورت خواهد پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه در هر سه حالت مدیران و دبیران در ساعات کاری خود در مدرسه حضور دارند، خاطر نشان کرد: سعی شده تا اینترنت رایگان در اختیار مدارس جهت آموزش های مجازی قرار بگیرد.

مدیر اداره اموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از محرومیت ۱۵ روستا در دسترسی به اینترنت خبر داد و گفت: برای دانش آموزان محروم از آموزش مجازی محتوای آموزشی تهیه شده و‌ در اختیار این دسته از دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

نظر نژاد با بیان اینکه آمار ثبت نام مدارس به دلیل بحران کرونا خصوصا در مقطع پیش دبستانی کاهش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: در پایه اول دبستان ۸۴ درصد ثبت نام صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به توسعه مدارس در مناطق حاشیه ای شهرستان گنبدکاووس، افزود: در پی استفاده از ظرفیت خیرین جهت ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار  بوده و هم‌اکنون ۱۶ پروژه در حال ساخت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار