آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای هفته دولت استان گلستان ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت گلستان

استاندار گلستان در این مراسم گفت: امسال حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت را در استان خواهیم داشت که این اعتبار نسبت به هفته دولت سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش و نسبت به هفته دولت سال ماقبل بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، هادی حق‌شناس با تأکید بر اهمیت توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در استان، گفت: نیاز بود در گذشته که درآمد ارزی کشور بالا بود، زیرساخت‌ها در این استان توسعه پیدا می‌کرد. به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های باقیمانده در استان را به اتمام برسانیم و در این راه از بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کنیم.

وی در ادامه گفت: اصل مشکل پتروشیمی گلستان حل‌شده و فرع آن باقیمانده است که انتظار داریم طی چند ماه آینده برطرف شود. امیدواریم تا پایان سال آینده این پروژه با گذشت بیش از ۱۵ سال، به بهره‌برداری برسد یا بخش عمده‌ای از کار آن انجام گیرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: برای توسعه فاز دوم سایت میگو گمیشان به وسعت ۶ هزار هکتار به دنبال جذب تسهیلات هستیم. در این بخش می‌توان ۲۵۰ مزرعه میگو ایجاد کرد که در هر مزرعه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

حق‌شناس گفت: برای نخستین بار در استان از هفته دولت امسال عملیات اکتشاف نفت و گاز در گمیشان آغاز خواهد شد. بر اساس نظر کارشناسان وزارت نفت به احتمال زیاد در این منطقه به نفت یا گاز خواهیم رسید. این کار باعث تحولی در صنعتی شدن استان خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۵۰۰ پروژه نیمه کاره در استان داریم که ۱۵۰ مورد آنها را در اولویت تعیین تکلیف قرار دادیم. به دنبال این هستیم بخشی از این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: بیش از سه هفته از عید قربان می‌گذرد و خوشبختانه هر روز شیب نزولی کرونا را داریم. از همه مردم و علما که در این مدت خصوصاً عید قربان پروتکل‌ها را رعایت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

حق‌شناس یادآور شد: امسال با توجه به شرایط خاص کرونا، به هیچ وجه مراسم عزاداری ماه محرم در فضای مسقف برگزار نخواهد شد. همچنین امسال هیچ دسته روی نخواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در این مراسم گفت: در بخش گردشگری ۶۹ پروژه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که اشتغال ۵۰۷ نفر را به همراه داشت.

احمد تجری گفت: ۴ مرکز تخصصی صنایع‌دستی، ۳ مورد طرح ساماندهی زیرساخت مسیرها و مناطق گردشگری، ۱۸ اقامتگاه بوم گردی، یک موزه خصوصی و ۳۶ واحد تأسیسات گردشگری از جمله چهار هتل، یک هتل‌آپارتمان و ۲۷ خانه مسافر در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز گفت: در این هفته در بخش صنعت ۳۷ پروژه در سطح ۱۰ شهرستان با اعتبار ۲۷۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۶۹ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین طلوعیان خاطرنشان کرد: ۳ طرح در آزادشهر، ۹ طرح در آق‌قلا، ۴ طرح در بندرترکمن، ۶ طرح در گنبدکاووس، ۸ طرح در گرگان، ۲ طرح در گرگان و یک طرح علی آبادکتول، یک طرح در مینودشت، یک طرح در رامیان و یک طرح در گالیکش افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان نیز گفت: در هفته دولت در بخش مسکن احداث ۷۴۲۳ واحد آسیب‌دیده از سیل در سطح ۷۴۷ روستا و ۳ شهر به بهره‌برداری خواهد رسید. برای این پروژه‌ها ۵۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.

سیدمحمد حسینی بیان کرد: ۱۹۶ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر با پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۹ پروژه در بخش طرح‌هادی با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت برخوردار به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در هفته دولت عملیات اجرایی ۳۲۴ طرح‌هادی در ۲۲۵ روستا با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان نیز در این مراسم گفت: در بخش مخابراتی ۳۳۷ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۵۷ میلیارد تومان افتتاح یا به بهره‌برداری خواهد رسید. این طرح‌ها شامل اتصال مراکز به فیبر نوری، توسعه شبکه کابل و دسترسی تلفن ثابت، توسعه شبکه دیتا و اینترنت پرسرعت و غیره است.

غلامعلی شهمرادی با اشاره به پروژه بزرگ مخابرات در بخش توسعه شبکه موبایل در استان، تصریح کرد: ایجاد ۱۶۰ سایت جدید خصوصاً در مناطق روستایی و ارتقای ۲۴۰ سایت از نسل ۲ به نسل‌های ۳ و ۴ با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۰ میلیارد تومان در حال انجام است که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان نیز گفت: در هفته دولت امسال ۸۹ پروژه گازرسانی با اعتباری ۳۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی یا به بهره‌برداری خواهد رسید. افتتاح گازرسانی به ۷۷ واحد صنعتی و ۴ روستا و همچنین کلنگ زنی گازرسانی به ۷ پروژه در این هفته انجام خواهد گرفت.

محمدرحیم رحیمی بیان کرد: با افتتاح گازرسانی به این ۴ روستا، تعداد روستای برخوردار از نعمت گاز طبیعی در گلستان به ۸۸۴ روستا معادل ۹۷ درصد روستاهای استان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این مراسم گفت: در هفته دولت امسال ۲۰ پروژه شامل ۱۴ پروژه افتتاحی و ۶ پروژه شروع عملیات اجرایی را با اعتبار ۲۴۸ میلیارد ریال خواهیم داشت.

حسین محبوبی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل بازآفرینی شهری از جمله دیواره سازی و ساماندهی حاشیه رودخانه‌ها در چند شهر، ایجاد بیس ابنیه فنی راه و آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان ثبت‌احوال گمیشان و پروژه تعریض بندرترکمن – آق‌قلا و غیره می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان هم گفت: در حوزه راهداری ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۶۶ میلیارد تومان در سطح تمامی شهرستان‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی میقانی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل روکش آسفالت، رفع خطر در نقاط پر تصادف، روشنایی راه‌ها، توسعه حمل‌ونقل هوشمند، نوسازی ناوگان و غیره می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار