مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که رسالت هیئات مذهبی امسال سنگین تر است، گفت: سلامتی مردم در برپایی آیین های محرم اولویت دارد.

رسالت هیئات مذهبی امسال سنگین تر است/ سلامتی مردم اولویت دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با موضوع رعایت شیوه نامه بهداشتی عزاداری ماه محرم اظهارکرد: مردم تا حدودی از طریق رسانه ها با تغییر مدل عزاداری های امسال مطلع هستند و با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت و همچنین نظر علما، برنامه های عزاداری امسال به دنبال سلامتی مردم و به صفر رساندن مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که خود را تابع نظر وزارت کشور می داند، افزود: لذا رسالت هیئات مذهبی، دینداران، مسلمانان و عزاداران حسینی در محرم امسال بسیار سنگین است و باید از معظم له تقلید کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اگر چه امسال به خاطر بیماری کرونا عزاداری امام حسین (ع) مدل سال های گذشته برگزار نمی شود، ولی می توان با سیاه پوش کردن شهر و روستا و تهیه پیام هایی با مفاهیم محرم و امام حسین (ع) در افکار عمومی تاثیر گذار شد.

وی جهت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) پیشنهاد داد: این مراسم را می توان با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی های بزرگ و اماکن ورزشی داری ارتقاع بالای ۶ متر و با نظر دانشگاه پزشکی اجرا کرد.

رئیس ستاد محرم گلستان با اشاره به اینکه اگر چه همه ما از کوچکی با این خاندان زندگی کرده ایم و این خاندان تمام زندگی ما است، افزود: ولی سلامتی مردم برای همه ما مهم است.

ولی نژاد با اشاره به حذف دسته روی، تجمع و اطعام دهی در هیئات مذهبی تصریح کرد: اطعام دهی محرم امسال به صورت خشک و بسته بندی و توزیع آن در بین نیازمندان و مناطق کم برخوردار و آشپزی در هیئات مذهبی صرفاً با نظارت مجموعه دانشگاه پزشکی و بیرون بر و با اولویت مناطق کم برخوردار انجام خواهد شد.

وی افزود: عزاداران امام حسین (ع) می توانند به جای صرف هزینه در اطعام دهی، به خرید اقلام ضد عفونی و ماسک، تهیه فرش، یخچال و اقلام ضروری برای مسجد، آزادسازی زندانی های غیرعمد، پرداخت هزینه های بیماران کرونایی، اجاره مسکن و مغازه های مومنان که به علت بیماری کرونا بیکار شده اند اقدام کنند و این اجر و مزد آنان کمتر از شام امام حسین (ع) و یا ناهار تاسوعای و عاشورا نیست.

ولی نژاد با اشاره به فعالیت هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی در گلستان گفت: دانشگاه پزشکی در ایام کرونا با تمام قد خدمت کرده اند و شهید هم داده اند و هیئات مذهبی ما، فداکار، ایثار گر و فهیم هستند و با گوش و جان حرف بزرگان و رهبر انقلاب را گوش می کنند.

دبیر ستاد محرم گلستان در خصوص اطلاع رسانی شیوه نامه بهداشتی ایام محرم به هیئات مذهبی گفت: تبیین این شیوه نامه به صورت گرد همایی هیئات مذهبی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در همه شهرستان ها انجام شد و اطلاع رسانی لازم نیز در رسانه ها و فضای مجازی هم صورت گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار