یادداشت//

ماه محرم فرصتی برای بیدار شدن دوباره و رسیدن به خدا است.

محرم مردمک مرده چشم ما را بیدار می کند

به گزارش گلستان24؛ احمد ملاشاهی فعال رسانه ای استان گلستان طی یادداشتی در خصوص محرم نوشت:محرم ماه زندگیست؛اسلام که میوه رسالت ۱۲۴هزار پیامبر است خود در این ماه زنده می شود و از آن زندگی می گیرد.

اگر عادات زندگی، ما را کشته است و گرفتار روزمرگی شدیم، کاروان حسین بیدارمی کند ما مردگان عادات را.

اگر خودخواهی و عافیت طلبی باعث شده، از کمک به حق عاجز شویم و یا آن را هزینه بر بدانیم ، صدای هل من ناصر حسین تو را اهل کمک و یاری می کند. اگر علم سیاست زیر دست و پای محافظه کاری افتاده نام حسین کمک می کند تا سر حقیقت از خاک بلند شود حتی اگر به سختی سر نیزه ها رفتن باشد

اگر روزگار به جایی رسیده که لذت زندگی  به قیمت تسلیم شدن بدست می آید، حسین صدا می زند که بگو هیهات من الذله می گوید لذت در عزت است.

اگر وابستگی ها و دلبستگی ها قدرت نه گفتن را از کوچک و بزرگ ما گرفته است، محرم قدرت نه گفتن را به ما می آموزد چه نه به  امر کاخ یزید باشد چه نه به دستورات کاخ سفید باشد.

محرم مردمک مرده چشم ما را بیدار می کند و نمی گذارد که در سیاه چال وعده های باطل بیفتی حتی اگر باطل وعده خورشید به دست راست و ماه به دست چپت بدهد،  نام حسین کنار می زند این وعده های دنیایی را.

اگر ترس،  برادر مرگ است محرم  ما را هم از خود مرگ نجات می دهد و هم از دست برادر مرگ. تنها ترسی که اینجامطرح است، ترس از دست رفتن کاروان حق و حقیقت است. این ترس سرچشمه شجاعت است.

اگر زمان، فرصت جنگ بایزید را از نسل ما گرفته است و ما حسرت به دل مانده ایم ، ماه محرم، فرصت سفر به تاریخ را فراهم می کند روزانه به کربلا و عاشورا می برد. کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا همان گذرگاهیست که تو را به کاروان حسین می رساند.

محرم پرچم دعوت به خوبی ها و نهی از بدی ها را بالا می برد چه چیزی جز این فریضه، بشریت و جهان ما را زنده می کند اینکه هر کدام ما، مامور گسترش خوبی ها و نهی از منکر شویم پیامیست که هر آزاده ای را در جهان شیفته خود می کند. جهان تشنه این هشتکها و کمپین های حسینی است،محرم یعنی اینهمه بیرون گود مباش و فقط آرزوی پیروزی حق بر باطل مکن وارد گود شو و دست بکار شو تا باش که حرم امن الهی برای پسر پیامبر ناامن نشود تا او مجبور شود راهی سرزمین کرب و بلا شود.

 اگر راهت را از بدی ها، از دوستی باطل،  از سلطه یزید جدا کنی به کاروان حسین می رسی، حسین بن علی علیه السلام در آن طرف کوچه ی تاریخ منتظر است زندگی درپی کاروان حسین، شیرین ترین زندگی هاست حتی اگر مرگ سر راه باشد حتی اگر سرزمین سختی ها وبلاها سر راه باشد بودن باحسین ما رایت الاجمیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار