فعال فرهنگی و مذهبی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ضدعفونی معابر و محلات شهر در جریان اوج شیوع کرونا، گفت: متولی مسجد اهل‌سنت برای تشکر از ما یک چفیه و یک سیب قرمز به ما داد.

ضدعفونی مسجد اهل‌سنت توسط هیئتی‌ها/ تشکر متولی مسجد اهل‌سنت با «چفیه» و «سیب قرمز»

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، آنچه در روزهای اوج شیوع کرونا در کشورمان به چشم می‌خورد در کنار مجاهدت‌های شبانه‌روزی کادر درمان، تلاش و کمک‌های بی‌منت و مشتاقانه جوانان این مرز و بوم برای دستگیری و کاهش آلام مردمانی است که با حضور این ویروس مخرب و مداخله‌گر دردهای بسیاری را بر جانشان نشانده است.

صحنه‌های پرفروغ و جلوه‌های ایثارگرانه‌ای که در ماه‌های گذشته از لنز بسیاری از دوربین‌ها پنهان ماند و در لابه لای آمار دردناک از دست دادن هموطنانمان آن‌گونه که باید و شاید دیده نشد. اقداماتی که از گام‌های کوچک یک خردسال برای اهدای پول قلک‌اش به نیازمندان گرفته تا کمک‌های میلیاردی برای خرید تجهیزات پزشکی توسط خیرین همه و همه در لنز دوربین خداوند متعال ثبت و درج شد.

شهرستان گنبدکاووس نیز در این مسیر روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت و حضور پرشور گروه‌های مردمی و سمن‌ها به مدلی برای سایر کشور نیز تبدیل شد که در این مسیر خاطرات و اتفاقات بسیاری برای جهادگران عزیز رخ داد که بیان برخی از آنها برای ماندگار شدن در تاریخ و تزریق روح امید در جامعه خالی از لطف نیست.

* روزها بسته معیشتی توزیع کرده و شب‌ها ضدعفونی می‌کردیم

فعال فرهنگی و مذهبی شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در دوران اوج کرونا با همکاری و هماهنگی پویش مردمی مقابله با کرونا هرشب اقدام به ضدعفونی معابر و محلات می‌کردیم، اظهار کرد: در طول روز نیز به وسیله عضویت در شورای مرکز بنیاد فرهنگی «طهورا» و موسسه «آوای جوانان پویا» مشغول تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در میان محلات کمتر توسعه‌یافته و نیازمندان شناسایی شده بودیم.

سروش اصغریان با بیان اینکه در جریان ضدعفونی معابر در شب‌های متوالی که تقریبا به ۴۵ شب می‌رسید اتفاقات جالبی برای ما رخ داد، افزود: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم از خدمت به مردم با وجود سختی‌های بسیار کار این قدر لذت برده و از اینکه من هم نقشی در کمک به مردم به کنترل شیوع کرونا دارم، خوشحال باشم.

وی با تاکید بر اینکه محل تجمع ما برای آماده کردن مواد ضدعفونی کننده مسجد فاطمه‌الزهرا (س) در محله شریعتی و کوچه «آروین» بود، خاطرنشان کرد: تقریبا به صورت یک شب در میان در حین ضدعفونی کردن معابر و محله درب و دیواره و بعضا درون فضای حیاط مسجد اهل‌تسنن را نیز ضدعفونی می‌کردیم.

* بارها شرمنده محبت برادران و خواهران اهل‌سنت شده‌ایم

این فعال فرهنگی گنبدی در تشریح اتفاقی جالب که برای وی در حین این اتفاق رخ داد، گفت: در یکی از این شب‌ها وقتی مشغول ضدعفونی مسجد اهل سنت محل بودم ناگهان متولی این مسجد درب را باز کرد و با رویی باز و مهربانی وصف ناشدنی از من تشکر کرد.

اصغریان تصریح کرد: در ادامه او از من دعوت کرد تا به داخل حیاط مسجد بروم که من نیز به احترام مهربانی و دعوت وی وارد مسجد شدم که وی برای لحظاتی وارد مسجد و اتاقک مجاور آن شد و دیدم با دست پر برگشت.

وی با اشاره به اینکه متولی مسجد اهل‌سنت محل برایم «چفیه»، یک «سیب» و یک جانماز به عنوان هدیه آورده بود، ادامه داد: از این حجم مهربانی این عزیز شوکه شده بودم هر چند خاطرات و تجارب بسیار زیادی از همدلی و مهربانی برادران اهل‌تسنن نسبت به هیئتی‌ها و بسیجی‌ها را در خاطر دارم که بارها شرمنده این محبت‌ها شده بودیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار