حق شناس گفت: با توجه به تفاهم نامه با مجموعه خاتم الانبیاء و همکاری یکی از بانک های عامل تا یک سال آینده ۲۵۰ مزرع پرورش میگو در گمیشان به بهره برداری می رسد.

سرمایه گذاری ۱۶۵۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری از فاز دوم مجتمع گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (دوشنبه 3 شهریور) در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های هفته دولت اظهار کرد: با وجود همه مشقت ها و سختی ها در کربلا و با وجود آنکه حضرت زینب (سلام الله علیها) عزیزترین نزدیکان خود را در کربلا از دست داد در برابر دشمنان عنوان می کند که جز زیبایی چیزی دیگری ندیده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: حضرت زینب (سلام الله علیها) سخت ترین آزمون الهی را در نهضت عاشورا پشت سر گذاشت و این سربلندی در این آزمون برای این بانوی بزرگ اسلامی زیبا بود.

 

حق شناس تاکید کرد: از درس هایی که از صدر اسلام تاکنون سپری شده است باید عبرت بگیریم و این آموزه ها را در فعالیت های خود به کار گیریم.

 

وی افزود: با وجود اینکه در طول چهل سال گذشته در انقلاب اسلامی با تحریم زیادی رو به رو بودیم ولی توانستیم اهداف انقلاب را به پیش ببریم و این در حالی است که آمریکایی ها عنوان می کنند که تنها در مدت ۶ ماهه گذشته و به دلیل وجود کرونا ۵۰ میلیون نفر در این کشور بیکار شدند.

 

استاندار کلستان تاکید کرد: از سال ۹۷ تاکنون به معنی واقعی کلمه نفت کشور به فروش نرفته است و اگر در شرایط عادی قرار داشتیم باید روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت به فروش می رسید.

 

حق شناس بیان کرد: امروز کشور به معنی واقعی در جنگ است ولی نوع سلاح و مبارزه تغییر کرده است، در طول هشت سال جنگ نفت به فروش می رسید ولی امروز شاهد توقف فروش نفت هستیم.

 

وی افزود: با وجود تحریم ها محصولات کشاورزی و صنایع کشور افزایش پیدا می کند و کشور در حال حاضر به گونه ای اداره می شود که می تواند حتی تا ۱۰ سال آینده تحریم ها را مدیریت کند.

 

استاندار گلستان به پروژه های هفته دولت اشاره کرد و افزود: چهار هزار هکتار از مجتمع پرورش میگو  در فاز نخست در گمیشان به بهره برداری رسیده است و با همکاری یکی از بانک های عامل یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ۲۵۰ مزرع تقریبا ۲۲ هکتار که ۱۰ نفر به صورت مستقیم مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند با توجه به تفاهم نامه با خاتم الانبیاء در طول مدت یک سال به بهره برداری می رسد.

 

حق شناس گفت: روز گذشته کارخانه ریسندگی با اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در علی آبادکتول کلنگ زنی شد که این کارخانه با دو هزار هکتار از اراضی پنبه در استان گلستان انعقاد قرارداد خواهد داشت و تا یک سال آینده این کارخانه به بهره برداری می رسد و می تواند ۵ هزار تن نخ تولید کند.

 

وی ابراز داشت: عملیات اکتشاف نفت و گاز در گمیشان آغاز شده است و در ۱۰ ماه آینده شرایط اقتصادی بودن و دسترسی به نفت و گاز مشخص خواهد شد و احتمال می دهیم که با مخزن مشترک نفت و گاز با کشور ترکمنستان دست پیدا کنیم.

 

استاندار گلستان بیان کرد: یک هزار واحد پرورش مرغ  و ۱۴ کشتارگاه در سطح استان فعال است و تامین مرغ استان تهران وابسته به کشور است و با بهره برداری یکی از پروژه ها در گلستان ۱۱ درصد تولید تخم مرغ کشور را تامین خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار