رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

نجفی نژاد گفت: در طول هفت سال گذشته ۲۰ هزار متر مربع به فضای آموزشی و ‌آزمایشگاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزوده شد.

افزایش ۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه منابع طبیعی گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی نجفی نژاد» صبح امروز (دوشنبه 3 شهریور) در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های هفته دولت اظهار کرد: در هشت سال گذشته براساس ماموریت وزارت علوم و حرکت به سمت کارآفرینی و مهار آفزایی و اتصال به جریان اقتصاد کشور جزو نخستین دانشگاه های بودیم که سند دانشگاه کارآفرین را تدوین و بر اساس آن اقدام کردیم.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: براساس این سند کارگاه های صنایع چوب، مجتمع کارآفرینی و پایلوت پلنت صنایع غذایی در دانشگاه به بهره برداری می رسد.

 

نجفی نژاد به حضور فعال صنایع در دانشگاه تاکید کرد و گفت: پیش از آنکه ایده ای بتواند وارد صنعت شود باید مورد آزمون قرار گیرد و این پایلوت پلنت در دانشگاه به این منظور به بهره برداری می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: امکانات و زیرساخت ها را در دانشگاه برای گسترش تحقیق فراهم کردیم و شرکت های و صنایع می توانند در این پایلوت پلنت ایده ها و برنامه های خود را مورد آزمون قرار دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تاکید کرد: در هفت سال گذشته 6 هزار متر مربع فضای تولیدی و کارگاهی و 20 هزار متر مربع فضای آزمایشگاه و آموزشی به ظرفیت دانشگاه افزوده شده است.

 

نجفی نژاد بیان کرد: پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی تنها برای آموزش نیست و شهرکی برای تولید اقتصاد تبدیل شده است و در زمانی که شیوع کرونا را شاهد بودیم همکاران ما در حوزه صنایع چوب و صنایع سلولزی پایان نامه یک دانشجو برای ماسک های نانو را به یک محصول تبدیل کردند.

 

وی با بیان اینکه در این کارگاه که به منظور تولید ماسک راه اندازی شد در سه نوبت 25 نفر از دانشجویان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه به فرمول تولید الکل با خلوص 95 درصد  دست پیدا کردند و این نشانه بلوغ دانشجویان این دانشگاه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار