مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از برگزاری جشنواره ملی «صنایع روستا دوست» برای ثبت تولیدات و محصولات فناورانه، نوآورانه و اختراعات مخترعان در سایت کمیته امداد خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی «صنایع روستا دوست»

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی اظهار کرد: جشنواره «صنایع روستا دوست» با هدف افزایش بهره‌وری و درآمد اشتغال روستایی در بخش‌های مختلف تولیدات روستایی از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فناوری اطلاعات و نیز حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان این عرصه، برای تقویت اشتغالزایی و جهش تولید در روستاها و مناطق محروم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های اشتغال کمیته امداد در مناطق روستایی اجرا می‌شود، افزود: طرح «صنایع روستا دوست» از مفاهیم ابتکاری این نهاد است که به تازگی مدنظر قرار گرفته است، و شامل صنایع نوآورانه بوده که عنصر خلاقیت در آنها موج می‌زند منظور از اجرای این طرح، صنایعی است که در مقیاس کوچک،در روستا‌ها به صرفه و دارای فن‌آوری ساده « و قابل پشتیبانی در روستا» بوده و خیلی پیچیده نباشد. 

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه برخی از این صنایع در حد اختراع هستند و برخی نیز در مرحله ایده و یا ثبت اختراع قرار دارند، تصریح کرد: از مخترعان نیز دعوت می‌کنیم تا محصولات و اختراعات خود را از تاریخ ۶ مرداد تا ۲۵ مهر ماه سال جاری در سایت کمیته امداد به آدرس WWW.EMDAD.IR به ثبت برسانند.

وی افزود: برخی از این افراد که دارای ایده‌ هستند اما نیاز به پشتیبانی دارند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند چراکه طرح‌های آنها نیز مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت تا بتوانیم رونق تولید را به روستا‌ها ببریم.

بابایی خاطرنشان کرد: منتخبان طرح‌های به ثبت رسیده در سامانه کمیته امداد، در نمایشگاه «صنایع روستا دوست» که در مهرماه برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته و محصولات آن به شرکت‌های مختلف عرضه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: از مزایای مشارکت در این طرح، اهدای جوایز نقدی به سه طرح برتر، نمایش محصولات در نمایشگاه بین المللی، معرفی محصولات به بازارهای هدف، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های منتخب و سرمایه‌گذاری توسط این نهاد است.

وی گفت: ما افراد مخترع را رها نخواهیم کرد و بین سه سال تا پنج سال همراه آن‌ها هستیم، همچنین در سال جاری در حوزه فضای مجازی اقداماتی در حوزه آموزش کسب و کار نیز صورت گرفته است.

بابایی ادامه داد: این طرح از طریق مکاتبه رئیس کمیته امداد با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سطح ملی و همچنین در سطح دستگاه‌های مختلف حاکمیتی، اجرایی و خصوصی «اعم از استانداری و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، ادارات اجرایی، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی، صنعتی و کشاورزی و ...» اطلاع‌رسانی شده است.

وی تصریح کرد: هدف اجرای این طرح،گامی در راستای جهش تولیدات روستایی و ورود اقتصاد دانش‌بنیان به روستا‌ها است تا بحث اشتغال در روستا‌ها رونق بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار