خاوازی گفت: موضوع احداث بندر در استان گلستان را با هیئت دولت مطرح خواهم کرد و امیدواریم موافقت لازم در این خصوص گرفته شود.

​احداث بندر در گلستان در هیئت دولت مطرح می شود/ تلاش برای کاهش وابستگی بخش کشاورزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «کاظم خاوازی» شب گذشته(دوشنبه 3 شهریور) در جریان سفر به گلستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بخش کشاورزی طی این سال ها با همت تمامی مسئولان به ویژه وزیر سابق جهاد کشاورزی شاهد توفیقات زیادی بود.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از سال 92 که کل تولیدات بخش کشاورزی 97 میلیون تن بود امیدواریم در پایان سال 99 به 130 میلیون تن تولید در بخش کشاورزی برسیم.

 

وی افزود: در بخش زراعت نیز شاهد توفیقات خوبی بودیم و از 68 میلیون تولید در سال 92 در سال گذشته به 83 میلیون تن رسیدیم و در انتهای سال به 86 میلیون تن تولید محصولات زراعی خواهیم رسید.

 

خاوازی با بیان اینکه تولیدات محصولات باغی از 16 میلیون تن در سال 92 به 24 میلیون تن در سال گذشته رسیده است، تاکید کرد: اتفاقات خوبی در حوزه دام و شیلات رقم خورده است، برای مثال در سال 92 نزدیک به 12 میلیون تن میگو در کشور تولید می شد و این عدد امروز در کشور به 46 میلیون تن رسیده است.

 

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: شرایط بخش کشاورزی با وجود تحریم ها و فشارها به نهاده ها خوب است و همه همکاران ما در تلاش هستند که وابسته به کشور بیگانه نباشیم.

 

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید به بخش های بعد از تولید به آن اهتمام داشته باشیم، کشاورزان از تجریبات زیاد در بخش تولید بهره مند می شوند.

 

خاوازی با بیان اینکه کشورمان رتبه نخست قزل آلا در جهان را دارد، گفت: تلاش کردیم وابستگی هایی را که به کشورهای دیگر داریم را کاهش دهیم و این اتفاقی که در گلستان می افتد بحث فرآوری است که باید به آن اهتمام شود.

 

وزیر جهاد کشاورزی به عدم خام فروشی در کشور تأکید کرد و افزود: اگر بتوانیم چوب را وارد کشور کنیم فشار روی جنگل های ما کاهش پیدا می کند، به استان مازندران به دلیل خطرات و ورود آفات به جنگل ها اقدام نکردیم و یکی از نقاطی مناسب برای احداث بندر که فاصله منطقی با جنگل دارد استان گلستان است.

 

وی متذکر شد: موضوع احداث بندر در استان گلستان را با هیئت دولت مطرح خواهم کرد و امیدواریم موافقت لازم در این خصوص گرفته شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار