نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده، ولی فقیه در گلستان گفت: کشاورزی بنیان اقتصاد استان گلستان را شکل می‌دهد و باید تولید محصولات کشاورزی گلستان صادرات محور باشد.

باید کشاورزی گلستان صادرات محور شود
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان در دیدار خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی بنیان اقتصاد استان گلستان را شکل می‌دهد و این استان با قابلیت‌هایی که دارد، توانایی تامین مواد غذایی برخی از کشور‌های همسایه را نیز داراست، باید تولید محصولات کشاورزی گلستان صادرات محور باشد.

او ادامه داد: در استان ما کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد و اقتصاد مردم بر پایه رونق بخش کشاورزی است، به همین خاطر افزایش میزان تولید موجب رضایتمندی مردم می‌شود.

آیت الله نور مفیدی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان طرح زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی شمال استان مطرح شد و این کار آغاز شد و تاکنون ۷۷ هزار هکتار زهکشی شده است.

او گفت: با وجودی که تقریباً کمتر از یک سوم آن انجام شده است، اما اثرات زیادی بر روی تولیدات بخش کشاورزی داشته و لازم است امسال را که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته اهتمام بیشتری در این زمینه صورت گیرد و بنده از دولت انتظار و درخواست دارم که تلاش کند تا پایان سال جاری ۵۰ هزار هکتار دیگر که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود را به اتمام برساند و شرایط را برای تداوم این طرح فراهم کند.

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: مجتمع پرورش میگو در گمیشان از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند در پرورش این آبزی و جایگاه استان در تولید آبزیان تاثیر زیادی داشته باشد، در فاز دوم این مجتمع، ۶ هزار هکتار دیگر به مزرعه پرورش افزوده خواهد شد، این اقدام بسیار ارزنده‌ای است و بنده از اجرای چنین طرح‌هایی در استانمان بسیار خرسندم و امیدوارم حمایت دولت در این گونه طرح‌ها بیشتر شود.

آیت الله نورمفیدی بر ایجاد شبکه‌های آبرسانی و استفاده از آبیاری بارانی و قطره‌ای برای کشت و زرع تأکید کرد و افزود: باید در مدیریت و بهینه مصرف کردن آب بخش کشاورزی کار‌های زیربنایی انجام شود و فراگیر کردن آبیاری بارانی و قطره‌ای در استان ما که با مشکل تامین آب مواجه است، بسیار موثر است.


او در ادامه از دولت خواست که در طرح‌های کلان استان با جدیت بیشتری وارد شود و گفت: شرکت پتروشیمی یکی از معضلاتی است که در استان گلستان وجود دارد و درخواست ما از دولت این است که به این مسئله کمک کند تا بتوانیم پتروشیمی را به سر انجام برسانیم.

چرا که بیش از ۱۵ سال است پتروشیمی گلستان بلاتکلیف است. استاندار محترم گلستان به صورت جد در این مسئله وارد شدند و امیدواریم دولت هم کمک کند تا این مسئله قبل از پایان کار این دولت به سرانجام برسد.

او همچنین به راه آهن ایران، ترکمنستان، قزاقستان اشاره کرد و افزود: سه رئیس جمهور برای افتتاح این راه آهن به گلستان سفر کردند، اما در عمل آن انتظاری که از خط ریلی بود عملیاتی نشد و انتظار این بود که به واسطه این راه آهن و اتصال به بازار آسیای میانه در استان تحرک اقتصادی به وجود بیاید، اما هنوز نتایج موثری نداشته و خواسته استان این است که این راه آهن به جنوب کشورهم متصل شود و امیدواریم این مسئله در دولت مورد عنایت قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار