آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه افزایش میزان تولید موجب رضایتمندی مردم می شود، گفت: کشاورزی در استان گلستان می تواند مواد غذایی برخی از کشورهای همسایه را نیز تأمین کند و باید محصولات کشاورزی در استان صادرات محور باشد.

افزایش میزان تولید موجب رضایتمندی مردم می شود/ انتظارات گلستان از خط ریلی اینچه برون برآورده نشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» شب گذشته (دوشنبه ۳ شهریور) در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ایام محرم و صفر اظهار کرد: باید همه احساس کنیم که شاگردان نهضت عاشورا هستیم و از درس های اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بهره ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: باید تمام توان خود را نسبت به خدمت در راه خدا که همان خدمت به بندگان خدا است معطوف کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی متذکر شد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان موضوع زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی شمال استان مطرح شد و به لطف الهی و تلاش مسئولان استانی این کار آغاز شده است و تاکنون 77 هزار هکتار زهکشی شده است.

 

وی افزود: اثربخشی زهکشی اراضی شمالی که تقریباً کمتر از یک سوم انجام شده است تغییر و تحولات زیادی در استان به وجود آورده و تولیدات بخش کشاورزی در این مناطق را افزایش داده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: در شرایط امروز باید به افزایش تولید اهتمام بیشتری داشته باشیم و مقام معظم رهبری امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و باید در این مسیر پرتلاش باشیم.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه افزایش میزان تولید منجر به رضایتمندی مردم می شود، ابراز داشت: از دولت انتظار داریم که تا پایان سال 50 هزار هکتار زهکشی که عملیات اجرایی آن به زودی اجرا می شود به اتمام برسد و دولت شرایطی را در نظر بگیرد که این طرح تداوم داشته باشد.

 

وی گفت: استاندار گلستان در چند ماهه گذشته عنوان کردند که 6 هزار هکتار در فاز دوم به مجتمع پرورش میگو گمیشان افزوده می شود و این اقدام بسیار ارزنده ای است و از اجرای چنین طرح هایی که در استان اتفاق می افتد خرسند هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: با توجه به شرایط آب دریای خزر عنوان می شود که میگوی پرورشی دریای خزر با کیفیت تر است و انتظار داریم که دولت نیز در این مسیر همکاری بیشتری داشته باشد.

 

آیت الله نورمفیدی به ایجاد شبکه های آبرسانی و استفاده از آبیاری بارانی و قطره ای برای کشت و زرع تأکید کرد و افزود: امسال کشاورزان خرسند بودند که مطالبات گندم آنها زودتر از سال های گذشته پرداخت شد.

 

وی یادآور شد: کشاورزی در استان گلستان می تواند مواد غذایی برخی از کشورهای همسایه را نیز تامین کند و باید محصولات کشاورزی گلستان صادرات محور باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ابراز داشت: شرکت پتروشیمی یکی از معضلاتی است که در استان گلستان وجود دارد و درخواست ما از دولت این است که به این مسئله کمک کنند و بتوانیم پتروشیمی را به سر انجام برسانیم.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: بیش از 15 سال است که وضعیت پتروشیمی گلستان در همین حالت باقی مانده است و استاندار گلستان به این مسئله وارد شدند و امیدواریم دولت نیز کمک کنند تا این مسئله تاپایان کار دولت حل شود.

 

وی به راه آهن ایران-ترکمنستان- قزاقستان اشاره کرد و افزود: سه رئیس جمهور برای افتتاح این راه آهن به گلستان سفر کردند اما در عمل آن انتظاری که از خط ریلی بود عملیاتی نشد و انتظار این بود که راه آهن مرکز تحرک اقتصادی در استان به وجود بیاورد  و ایران به خاورمیانه و آسیای میانه متصل شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: خواسته استان این است که این راه آهن به جنوب کشور متصل شوند و با وزیر راه این مسئله را مطرح کردیم و امیدواریم این مسئله در دولت مورد عنایت قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: خداوند متعال نعمت پیشرفت های علمی و دفاعی و استقلال را به ما اعطاء کرده است و از مسئولانی که از دیرباز برای کشور و انقلاب تلاش کردند تشکر می کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار