نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های خوب این شهرستان در حوزه کشاورزی گفت: گنبدکاووس دومین بازار دام کشور را دارد.

گنبدکاووس دومین بازار دام کشور را دارد/ رشد 2 برابری تولیدات در گرو حمایت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، امان‌قلیچ شادمهر ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت در گنبدکاووس اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس در کشاورزی برجسته است که دومین بازار دام‌کشور و اولین تولیدکننده گندم استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بهترین فرآورده‌های کشاورزی در استان گلستان مربوط به گنبدکاووس است که با توجه ویژه به این شهرستان می‌توان کارهای بزرگی را در این عرصه رقم زد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دغدغه معیشتی مردم می‌تواند با توجه بیشتر به تولید از بین برود و این شهرستان ظرفیت تولید محصولات استراتژیک زیادی را دارد.

شادمهر گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشد می‌توانیم با کمک هم تولیدات استان را به دو برابر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، به مناسبت هفته دولت ۲۲۹ پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزایی در حوزه جهاد کشاورزی با حضور کاظم خاوازی به بهره‌برداری می‌رسد، دقایقی پیش وزیر جهاد کشاورزی از طریق فرودگاه گرگان وارد گرگان شد و مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت.

پروژه‌های جهاد کشاورزی استان گلستان با بیش از ۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با حضور وزیر در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که ۱۲۶ طرح مربوط به بخش عمرانی و ۱۰۳ پروژه به صورت تسهیلاتی بوده که فردا چهارم شهریور مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

پروژه‌های بخش کشاورزی به تفکیک شامل ۹۱ طرح در حوزه آب و خاک، ۲۵ طرح تولیدات دامی، ۱۸ پروژه صنایع تبدیلی، ۲۴ طرح تولیدات گیاهی، ۴۲ طرح شیلاتی و ۲۹ طرح جنگل و مرتعداری است این پروژه‌ها زمینه اشتغال یک‌هزار و ۲۷۲ نفر در استان را فراهم می‌کند و ۲۰ هزار خانوار گلستانی از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

کارخانه تولید مرغ تخمگذار، تخم‌مرغ و مجتمع تولید دان به عنوان بزرگترین پروژه‌ای است که با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود این واحد تولیدی بزرگترین کارخانه زنجیره تولید تخم‌مرغ در خاورمیانه است که پیش‌بینی شده این پروژه برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

از مهمترین پروژه‌هایی که با حضور خاوازی به بهره‌برداری می‌رسد نیروگاه برق روستای «هوتن» از توابع گنبدکاووس، فاز دوم کارخانه «بهدیس»، استخر چندمنظوره شهرداری گنبدکاووس، مدرسه ۶ کلاسه اتباع افغانستان، کارخانه بسته‌بندی حبوبات و غلات است.

همچنین قرار است عملیات اجرایی دیواره ساحلی رودخانه گرگانرود با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شود، راه‌اندازی سایت BTS  موبایل در ۲۰ نقطه همچنین آغاز عملیات اجرایی بهسازی شبکه فاضلاب گنبدکاووس از دیگر برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار