معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

عارف نیا از بستری ۳۴۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی گلستان خبر داد و گفت: خوشبختانه روند ابتلا به کرونا در هفته های اخیر کاهشی بوده است.

​۳۴۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند/ ازسرگیری عمل های جراحی در مراکز درمانی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» شامگاه امروز(سه شنبه 4 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در چند هفته اخیر روزانه روند کاهشی 10 تا 20 نفر بیمار با علائم کرونا را در سطح استان گلستان شاهد بودیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در صورتی که این روند تداوم داشته باشد پیش بینی می کنیم دو تا چهار هفته آینده استان گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار گیرد.

 

عارف نیا متذکر شد: برای اینکه  گلستان در منطقه سفید کرونا قرار گیرد نیاز است که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح جامعه اهتمام داشته باشند.

 

وی افزود: در شهرستان آزادشهر و خان ببین هیچ  بستری بیماران کرونا نداریم و  در صورتی که بیمار کرونایی در شهرستان آزادشهر نیاز به بستری داشته باشد بیمار را به مراکز درمانی گنبدکاووس اعزام خواهیم کرد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: همچنین عمل های جراحی و ضروری بیماران در بیمارستان 5 آذر گرگان از سر گرفته شده است و با توجه به کاهش میزان بیماران کرونایی در سطح استان به زودی در خصوص برگشت به شرایط عادی بیمارستان ها و مراکز درمانی و از سرگیری عمل های جراحی و اتاق عمل تصمیم گیری می شود.

 

عارف نیا بیان کرد: تلاش می کنیم که در کنار رسیدگی به بیماران با علائم کرونا سایر خدمات را نیز در مراکز درمانی داشته باشیم و باید به این نکته نیز توجه کرد که علاوه بر فشار بر کادر درمانی کرونا باعت تعطیلی بسیاری از مشاغل و واحدهای صنفی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار