عارف نیا گفت: میزان بیماران کرونا نسبت به پیک دوم در گلستان ۴۷ درصد کاهش یافته است.

میزان بیماران کرونایی در گلستان نسبت به پیک دوم ۴۷ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» صبح امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در طول یک هفته گذشته روزانه میزان ترخیص نسبت به بستری بیماران مشکوک به کرونا افزایش پیدا کرده است و آمار بستری روزانه در استان بین ۱۰ تا ۲۰ نفر روزانه گزارش شده است.

 

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: میزان بستری بیماران کرونا در تمامی شهرستان ها بین ۲۴ تا ۸۷ درصد نسبت به پیک دوم کاهش یافته است ولی در شهرستان های علی آباد کتول با وجود آنکه ۴۳ روز از پیک دوم کرونا در این شهرستان می گذرد کاهش بیماران در مراکز درمانی این شهرستان چشمگیری نبوده است.

 

عارف نیا ابراز داشت: در استان گلستان در پیک میزان دوم کرونا در تابستان میزان بیمار کرونا به ۸۷۴ نفر رسیده بود که این میزان بیماران با علائم کرونا به ۴۶۷ نفر کاهش یافته است میزان بیماران کرونا نسبت به پیک دوم در گلستان ۴۷ درصد کاهش یافته است.

 

وی افزود: شهرستان گنبدکاووس نسبت به پیک دوم کرونا ۵۹ درصد و در گرگان ۳۷ درصد میزان بیماران کرونایی کاهش یافته است.

 

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: میزان بیماران کرونایی در تیر نسبت به خرداد افزایش چشمگیری داشت و در مرداد ماه میزان بیماران در استان کاهش یافته است.

 

عارف نیا ابراز داشت: متوسط نگهداری بیماران کرونایی در بخش وارد آی.سی.یو  ۷.۵ روز است که یا این افراد در این میانگین بهبودی پیدا می کنند و یا آنکه بیماری کرونا منجر به فوت آن ها می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار