مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

قدس علوی، مدیر کل شیلات گلستان از افزایش بیش از ۱۰۳ درصدی تکثیر ماهیان خاویاری و استخوانی در مراکز بازسازی ذخایر استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ خبر داد.

افزایش ۱۰۳ درصدی تکثیر ماهیان خاویاری و استخوانی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای پایداری صید و صیادی، تکثیر ماهیان خاویاری و استخوانی به عنوان یک راهبردی در مجموعه شیلات استان گلستان انتخاب و انجام شده است.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط خاص ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر و تهدیدات موجود برای حیات این نوع آبزیان و خطر انقراض، تلاش مستمر و هزینه بری برای حمایت از این نوع آبزیان در قالب مراکز بازسازی ذخایر استان در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است.

مدیرکل شیلات استان با اعلام اینکه هم‌اکنون سه مرکز بازسازی ذخایر در استان پیگیری و برنامه‌ریزی شده است، افزود: طی سال‌های دولت یازدهم و دوازدهم ظرفیت تولید بچه ماهی در استان بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید بچه ماهی استان از ۳۸ میلیون و پنج هزار قطعه در سال ۹۲ به ۷۸ میلیون قطعه در سال ۹۸ افزایش یافته است که سهم قابل توجهی در توجه به ذخایر آبزیان در دریای خزر و بازسازی و حمایت از این ذخایر انجام شده است.

قدس علوی به تکثیر ماهیان زینتی در استان هم اشاره و  تصریح کرد: تکثیر ماهیان زینتی یکی از نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه است و طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید میزان تولید و تکثیر آن با ۱۱ درصد رشد از دو هزار و ۸۷۳ قطعه در سال ۹۲ به سه هزار و ۲۴۰ قطعه در سال گذشته رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار