جمعی از مسئولین حوزه های علمیه، مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) با هدف آگاهی بخشی و فرهنگ سازی نذرخون و پلاسما در بین بانوان در انتقال خون گلستان حضور یافتند.

نشست هم اندیشی نذر خون با حضور بانوان ذاکراهل بیت درانتقال خون گلستان برگزار شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گلستان، درروز سه شنبه 4 شهریورماه نشست هم اندیشی نذر اهدای خون از اول محرم تا پایان صفر جمعی ازمعاونین و مدرسین حوزه علمیه خواهران ،مداحان  وذاکرین اهل بیت (ع) با حضور دکتر سید صادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون استان گلستان وخانم معصومه لسانی رکوردار ومروج ترویج اهدای خون در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید .
در ابتدای مراسم معصومه لسانی اهدا کننده مستمر خون ومروج ترویج فرهنگ اهدای گفت:سهم بانوان در اهدای خون که در حال حاضر کمتر از پنج درصد است باید افزایش یافته و به بیش از 10درصد برسد.
 
لسانی با بیان اینکه اهدای خون اقدامی خداپسندانه بوده و نجات بخش جان انسان است، اظهار کرد: لازم است از ظرفیت مداحان وذاکرین در تشکیل پویش های مردمی برای دعوت از بانوان به منظور اهدای خون استفاده شود.
 
او افزود: بانوان نقش موثری در ترغیب اعضای خانواده برای اهدای خون دارند و از این نقش نیز نباید غافل باشند.
 
دراین نشست دکتر بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گفت : از ظرفیت بانوان مداح وذاکر اهل بیت (ع)و همچنین امکانات حوزه های علمیه بانوان نیز می توان برای ترویج فرهنگ اهدای خون بین جامعه از جمله بانوان بهره برد که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
 
 وی گفت: باتوجه به نگرانی بانوان از این اینکه با اهدا خون دچار کم خونی و به بدن آنها آسیبی وارد شود میزان مراجعه آنها نه تنها در استان بلکه در کل کشور کم است.
 
دکتر بنی عقیل درادامه افزود، بانوان گلستانی کمتر از مردان خون اهدا می کنند برای مشارکت در این امر خداپسندانه  نگران نباشند چرا که پزشک قبل از خون گیری، آنها را معاینه و اگر اهدا کننده شرایط اهدا داشته باشد موفق به اهدا خون می‌شود.  
مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: در زمان حاضر ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز بیمارستانی در این استان از اهدا کنندگان تامین می‌شود به همین دلیل حضور مستمر اهدا کنندگان خون برای تامین نیاز بیمارستان‌ها ضروری است.
 
دکتر سید صادق بنی عقیل اضافه کرد: در زمان حاضر به همت مردم استان گلستان  ذخایر خون استان در حد مطلوب و نیاز استان را تامین می‌کند البته این مهم به این معنی نیست که ما نیاز به خون نداریم چرا که نیاز به خون همیشگی است و مردم با برنامه ریزی می‌توانند ذخایر خون مورد نیاز استان را در حد مطلوب نگه دارند. 
 
وی بر ضرورت اهدای خون مستمر و برنامه‌ریزی شده برای برطرف کردن نیاز خونی افراد نیازمند تاکید کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار