مدیرکل انتقال خون گلستان از اجرای طرح "۳۰ شب، اهدای زندگی" در ماه مبارک رمضان در ۳۰ روستا و محله گرگان خبر داد.

طرح "۳۰ شب، اهدای زندگی" ماه مبارک رمضان در گرگان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سیدصادق بنی‌عقیل صبح امروز در نشست خبری با موضوع اهدای خون در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: چهار هزار بیمار نیازمند دائمی به خون و فرآورده‌های خونی در استان گلستان داریم و همه از جمله رسانه‌ها و بسیج پای کار آمدند تا شرایط را مدیریت کنیم.

وی افزود: طرح "30 شب، اهدای زندگی" را با همکاری بسیج سازندگی گرگان در ماه مبارک رمضان اجرا خواهیم کرد و از مساجد که نجات دهنده انسان‌ها هستند استفاده می‌کنیم.

بنی‌عقیل ادامه داد: قرار است این طرح با رعایت همه الزامات در شرایط کرونایی این روزها در 30 مسجد در گرگان اجرا شود و در پایان ماه مبارک رمضان تعداد اهداکنندگان خون را اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و امیدواریم استان‌های دیگر هم از این طرح استفاده کنند و نیاز بیماران برطرف شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه در حالت عادی 250 واحد خون و فرآورده‌های خونی در روز نیاز داریم گفت: با شیوع کرونا میزان مصرف خون کاهش یافت و از اوایل فروردین قرار شد بیمارستان‌های استان به روال عادی بازگردند.

بنی‌عقیل افزود: با کمک بسیج سازندگی و رسانه‌ها، فرهنگ سازی شد و توانستیم جوابگوی تامین خون و فرآورده‌های خونی در استان باشیم، مبنای مصرف ما همان 250 واحد در روز است و امیدواریم با تعداد مراجعات بیشتر نیاز بیماران را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: با تمام کمبودهای موجود، گلستان سومین استان کشور در فرآیند خون‌گیری بوده و امیدواریم امسال در رتبه بالاتری قرار بگیریم.

بنی‌عقیل اضافه کرد: در بحران کرونا در گلستان 12 درصد کاهش خون‌دهی داشتیم اما با این وجود نجات‌دهنده جان بیماران در سایر استان‌ها هم بودیم.

وی با بیان اینکه انتقال خون گلستان نیازمند اتوبوس ویژه سیار است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی خیران استان قول 100 درصد داده شده و مکاتبات لازم را با شرکت‌های خودروساز انجام دادیم تا در ماه محرم از اتوبوس ویژه انتقال خون در استان بهره‌مند شویم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه گرگان هم اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در گلستان گروه‌های جهادی سپاه و بسیج ورود پیدا کردند و به اهداف خوبی دست یافتند.

سروان پاسدار روح‌الله مهری افزود: تا پایان اسفندماه سال گذشته 450 بسیجی را به انتقال خون دعوت کردیم که وضعیت بحرانی و خط قرمز انتقال خون را بهبود ببخشند و از شرایط بحرانی رهایی پیدا کنیم.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان و هر شب پس از افطار قرار است نیروهای بسیج 30 شب در 30 روستا و محله گرگان برای اهدای خون حضور پیدا کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار