حجت الاسلام دیلمی گفت: هدف از تشکیل دبیرستان های معارف اسلامی صدرا، تربیت نیروهای تاثیرگذار و متخصص در امور فرهنگی، دینی و علمی است.

تربیت نیروهای تاثیرگذار در امور فرهنگی و دینی اهداف تشکیل دبیرستان های صدرا است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت الاسلام «رضا دیلمی» با حضور در دبیرستان های علوم و معارف صدرای گرگان در آستانه بازگشایی مدارس در گفتگویی گفت: تعلیم و تربیت یکی از محوری ترین ارکان تعالی زندگی بشریت است و همواره در زندگی انسان نقش حیاتی دارد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: رابطه بین آموزش و پرورش با رشد و گسترش فرهنگ و تکامل جوامع تا بدان حد است که می‌ توان گفت که پایه های فرهنگ، بالندگی و پویایی و پیشرفت جامعه در آموزش و پرورش نهادینه می شود.

 

وی اظهارداشت: نهادهای انقلاب اسلامی در مسیر رشد و تعالی دانش‌آموزان و با توجه به اهمیت فلسفه تعلیم و تربیت و توجه به مباحث علوم انسانی از سال‌های قبل به کمک این مجموعه آمده‌اند سازمان تبلیغات اسلامی نیز در همین راستا دبیرستان های صدرای ولایت را با هدف جذب و تربیت مدیران نخبه فرهنگی، انقلابی و ارزشی در رشته معارف اسلامی راه اندازی کرده است و امروز ثمرات این کار فاخر را بوضوح شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به پیوند علم و معنویت، گفت: علم و دین دو پدیده یا موضوع کاملاً مجزا و جداگانه‌ای نیستند که هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند بلکه علمی که پیوست معنویت نداشته باشد هرگز تعالی بخش نخواهد بود.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              وی وی افزود: دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا محیطی مناسب برای پرورش روحیه معنویت و ارتقاء و رشد علمی دانش آموزان برای آینده ایران اسلامی است و هدف از تشکیل دبیرستان های معارف اسلامی صدرا، تربیت نیروهای تاثیرگذار و متخصص در امور فرهنگی، دینی و علمی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به رتبه علمی بالای دانش آموزان این مدارس در کنکور و المپیادهای کشوری، افزود: این موفقیت ها نشان از جایگاه علمی این مدارس دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار