استاندار گلستان با اشاره به وجود 2 هزار و 500 مدرسه در استان گفت: امسال حدود یکصد مدرسه در استان گلستان ساخته می‌شود، اگر سالانه 100 مدرسه در استان ساخته شود طی 25 سال آینده مدارس گلستان یکبار دیگر نوسازی می‌شوند.

100 مدرسه تا پایان سال در گلستان افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس صبح امروز در آئین افتتاح دبستان فریدون مدنی «فربد 3» در گرگان اظهار کرد: در این مدرسه خیرساز و مدارس دیگر صدها دانش‌آموز درس می‌خوانند و فارغ‌التحصیل می‌شوند و به جایی می‌رسند که نام فریدون مدنی در ذهن تک تک آنها ماندگار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوران دبستان لذت‌بخش‌تر از دیگر مقاطع تحصیلی است، امروز دبستان مدنی جاودانه است که پاداش بزرگی است که خدا نصیب خیر بزرگوار کرده است، خدا دل بزرگی به خیرین داده که بتوانید مدارس زیبا بسازید و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهید.

استاندار گلستان مدرسه را بستر توسعه و آبادانی برشمرد و افزود: اگر قرار است در کشور توسعه و آبادانی اتفاق بیفتد که پایدار و ماندگار باشد یقیناً از مدارس آغاز خواهد شد اگر مدارس ما آباد شوند شهرمان آباد خواهد شد.

حق‌شناس گفت: گرچه توسعه مدارس خوب و مهم است اما مهمتر از آن استفاده از تجهیزات خوب مدرسه است و در کنار آن معلمان دلسوز هستند که اگر بتوانند از امکانات به خوبی استفاده کنند محصول آن می‌تواند برای بخش آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و جامعه ما پربارتر شود.

وی با بیان اینکه امسال مدارس دیگری برای افتتاح داریم، ادامه داد:  حدود یکصد مدرسه در استان گلستان ساخته می‌شود یا در حال احداث است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گلستان با اشاره به وجود 2 هزار و 500 مدرسه در استان گفت: اگر سالی یکصد مدرسه در استان ساخته شود تا ۲۵ سال آینده مدارس ما یک بار دیگر نوسازی می‌شوند اما مهم‌تر استفاده درست از امکانات مدارس است.

حق‌شناس با بیان اینکه سواد امروز تنها در خواندن و نوشتن نیست، افزود: یکی از پایه‌های مهم سواد این است که در مدرسه دانش آموزان از احوال همکلاسی خود آگاهی پیدا کند، بچه‌ها فقط به دنبال نمره 20نباشند مهم‌تر این است که همفکری با یکدیگر را یاد بگیرند، مشارکت با یکدیگر را بیاموزند، کار گروهی، تحقیقی، تفریحی و پژوهشی داشته باشند.

وی یکی از مشکلات کشور را در عدم انجام کار گروهی و جمعی دانست و ابراز کرد: یکی از مشکلات کشور این است که بلد نیستیم کار گروهی و تیمی انجام دهیم، نقش معلمان در مدرسه بسیار مهم است.

استاندار گلستان افزود: اگر کار تیمی در استان به خوبی  شکل نمی‌گیرد ناشی از ضعف ما در بخش آموزش بوده است.

حق‌شناس گفت: دانش‌آموزان باید طوری پرورش داده شوند که در جامعه کار گروهی و تشکیلاتی انجام دهند، گاهی یک مدیرکل در اداره با چهار معاون و رئیس اداره نمی‌تواند کار انجام دهد که این‌ها ضعف بزرگی است.

وی کار گروهی کردن را یک نعمت دانست و گفت: عقل جمعی باعث کاهش اشتباهات خواهد بود، دیکتاتورها چون فردی تصمیم می‌گیرند پایان خوشی ندارند.

استاندار گلستان از معلمان خواست تا الفبای توسعه را به دانش آموزان فرا دهند تا گام مهمی برای توسعه استان برداشته شود ما هر چه داریم و نداریم از آموزش است که باید بخش آموزش جدی گرفته شود تا گام بزرگی برای کشور برداشته شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار