نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات فعالان رسانه را اولویتی مهم خواند و گفت: موضوعات بیمه، امنیت شغلی، مسکن و ... باید به عنوان مسئله اصلی و نه جانبی قلمداد شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به رفع آن اهتمام ویژه کند.

حل بیمه خبرنگاران در اولویت وزارت ارشاد باشد/ کارنامه دولت قابل قبول نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری فارس پاسخگوی سوالات مختلف در حوزه‌های فرهنگ، رسانه، اقتصاد و معیشت مردم شد و اظهار کرد: اعتقادم این است که دغدغه‌های حوزه رسانه و مطبوعات باید به عنوان مسئله اصلی و نه جانبی مورد بررسی قرار بگیرد، اگر به این مهم نگاه مسئله‌محور داشته باشیم باید در حل مشکلات فعالان رسانه ورود کنیم، گرچه حل این مسائل، سختی‌های خاص خودش را دارد اما نباید صورت مسئله را پاک کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای نخستین‌بار قرار است وزیر و معاون وزیر ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور پیدا کنند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل تخصصی با هر معاونت گفت و گو کند تا چالش‌ها و فرصت‌ها شناسایی و برای هر درد درمانی تجویز شود.

 

* رسانه و مطبوعات باید در بودجه سال آینده مجلس دیده شوند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم بررسی وضع موجود مطبوعات کشور تاکید ابراز کرد: کمیسیون فرهنگی به عنوان زبان گویای اهالی رسانه مشکلات موجود را در زمینه مسائل معیشتی و حمایتی را با تصمیم‌گیران درمیان خواهد گذاشت و در جایی که نیاز به چتر قانونی و حمایت‌های مالی باشد نسبت به آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

منتظری با اشاره به اینکه رسانه و مطبوعات باید در بودجه سال آینده مجلس دیده شوند، افزود: توجه به این مهم باعث می‌شود بن‌مایه‌های اقتصادی و مالی عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تقویت شود مسائل حوزه، رسانه و مطبوعات نباید صرفا به طرح درد اکتفا شده و درمانی برای آن دیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده نباید مجددا مشکلات عرصه رسانه را تکرار کنیم بلکه باید به فعالان این عرصه گزارش عملکرد داده به عنوان مثال 10 مشکل مهم این حوزه احصا و این تعداد دغدغه‌ها برطرف و تعدادی در دست اقدام است و اگر خلاهای قانونی در موارد مختلف وجود دارد نسبت به رفع آن باید مبادرت شود.

*  تلاش نمایندگان مجلس گشایش مشکلات اقتصادی مردم است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص رفع بیمه خبرنگاران گفت: بخش‌هایی از مشکل بیمه خبرنگاران از طریق صندوق اعتباری هنر برطرف شده است البته هنوز سوالاتی باقی مانده که باید به آن پرداخته شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عملکرد دولت در حد انتظار مجلس نیست و این دولت به اعتقاد بنده کارنامه قابل دفاعی در بخش‌های مختلف نشان نداده است و اگر بگوییم تلاش نشده بی‌انصافی است اما باید بگویم که معدل دولت معدل قابل قبولی نیست.

وی با تاکید بر رفع مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: متاسفانه مردم با مشکلات فراوانی از جمله مشکلات اشتغال و معیشتی برخوردار هستند خوشبختانه اولویت‌ها در این زمینه ترسیم شد و قرار شد که کمیسیون‌ها اولویت‌های خودشان را مشخص کنند و حتما به بهبود معیشت مردم بیاندیشند.

منتظری ابراز کرد: مردم واقف هستند که نمی‌توان زود هنگام به محصول دست پیدا کرد تمام تلاش نمایندگان مجلس گشایش مشکلات اقتصادی مردم است مردم باید رفع مشکلات اقتصادی را در سفره خودشان لمس کنند در این زمینه تعاملات و بی‌صورت گرفته و این تعاملات رو به گسترش است من به آینده امیدوارم و دولتمردان باید با روحیه جهادی با مجلس همگام شوند.

*مجمع نمایندگان از انسجام و اتحاد خوبی برخوردار است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت بخش نظارتی مجلس اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به دستور کار مجلس بسیاری از نمایندگان ناظر تعیین شدند و نشست‌های منظم سران سه قوه با حضور چهره‌های شاخص مجلس آغاز شد.

منتظری با تاکید بر اینکه سه قوه باید با مدیریت «جهادی»، «عالمانه» و «هوشمندانه» عمل کنند، اذعان کرد: ما در شرایط عادی قرار نداریم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم در زمان جنگ باید با مدیریت جهادی عمل شود و سه قوه باید همگام قدم بردارند.

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در پاس به سوال خبرنگار فارس در گرگان مبنی بر اینکه برنامه مجمع نمایندگان استان برای اشتغال و توسعه اقتصادی گلستان چیست و چقدر این وفاق بین نمایندگان و مدیران استانی در این زمینه ایجاد شده است، افزود: مجمع نمایندگان یک مجمع متفاوتی است اولا مجمع همسو و همراه است و از یک انسجام و اتحاد خوبی برخوردار است.

 

 

* خبرنگاران؛ ضریب دانایی‌شان را ارتقا دهند

منتظری ابراز کرد: بنده که منتخب مردم شهرستان گرگان و آق‌قلا هستم خودم را در قبال تک تک شهروندان مسوول هستم مجمع باید چرخشی باشد به عنوان مثال نشست‌ها، یک بار در مراوه‌تپه برگزار شود یعنی هر هفت نماینده در شهرستان مراوه‌تپه حضور پیدا کنند و به مشکلات منطقه محروم رسیدگی کنند تا امیدآفرینی اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه اولین پیش زمینه در حرفه خبرنگاری «دانایی» است، گفت: خبرنگاران باید ضریب دانایی‌شان را ارتقا دهند و تولیدمحوری ملاک اصلی در مطبوعات قلمداد می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار