رئیس کل دادگستری گلستان از قضات محاکم خانواده خواست: برای صدور آرای طلاق عجله نکنند.

قضات برای صدور آرای طلاق عجله نکنند
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان  امروز در نشست استانی هم اندیشی بررسی راهکار‌های تحکیم بنیان خانواده و افزایش مصالحه در دعاوی خانواده که با حضور قضات و فعالان حوزه خانواده برگزار شد گفت: تلاش قضات ما در محاکم خانواده فقط بر صدور رای نباشد و باید برای سازش زوجین بیشتر تلاش کنند.

هاشمیان با تاکید بر ارجاع بیشتر پرونده‌های خانواده به شورای حل اختلاف افزود: آمار نشان می‌دهد امسال ۶۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده از محاکم خانواده به شورای حل اختلاف، سازش شده است.

او بر توجه بیشتر بر استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان در محاکم خانواده هم اشاره کرد و گفت: بستر فرهنگی و قومیتی استان انکان موفقیت این حضور برای کاهش اختلافات زوجین و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌ها راهگشاست.

معاون منابع انسانی دادگستری استان هم در این جلسه با انتقاد از نظامند نبودن فعالیت‌های حوزه خانواده گفت: افراد مهارت‌های ارتباطی را در مدرسه، دانشگاه و حتی خانواده به صورت اصولی و درست آموزش نمی‌بینند و نیاز است دراین باره چاره اندیشی شود.

محمود اسپانلو به نبود اقدامات ترمیمی برای خانواده‌های دچار تنش هم اشاره کرد و افزود: برنامه‌ای برای کمک و حمایت از خانواده‌هایی که با پادرمیانی از طلاق منصرف شده اند تدارک دیده نشده است و همین امر این خانواده را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

در جلسه امروز راهکار‌های قانونی حمایت از خانواده و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای تقویت بنیان خانواده با حضور قضات محاکم خانواده، وکلا و مشاوران و فعالان حوزه خانواده بررسی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار