نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حداکثر تا یک ماه آینده پیش نویس طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون نهایی می‌شود.

پیش‌نویس طرح «جمعیت و تعالی خانواده» تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس تاکنون جلسات متعددی را با حضور مسئولان نهادها، سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی که در حوزه خانواده تلاش‌های ارزشمندی داشته‌اند، برگزار کرده است تا آنان برنامه‌ها و تجارب خودشان را در این زمینه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسات نقطه نظرات، طرح‌ها و پیشنهادات مسئولان دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: همچنین کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس دهم به تصویب رسید که ما آن را به عنوان محور و دستور کار خود قرار دادیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استفاده از تجارب ارزشمند نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌هایی که در حوزه جمعیت و تعالی خانواده فعالیت کرده‌اند و همچنین با استفاده از ظرفیت کمیسیون فرهنگی، در حال بررسی مفاد طرح جامع تعالی و جمعیت خانواده هستیم.

منتظری با اشاره به اینکه اشکالاتی در مواد این طرح وجود داشت که در حال برطرف کردن آن و همچنین بررسی تبصره‌ها و مواد الحاقی به آن هستیم، گفت: قرار بر این است که حداکثر تا یک ماه آینده پیش نویس طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را نهایی کنیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسات فوق العاده‌ای برای بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در حال برگزاری است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این طرح را تصویب و تبدیل به قانون کنیم.

وی گفت: در هفته جاری قرار است از مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌هایی چون آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی جهت حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت به عمل بیاید چرا که این دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی نقش عمده‌ای دارند.

منتظری اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه آن است که این دستگاه‌ها پیشنهادات خود را درباره طرح جمعیت و تعالی خانواده ارائه کنند چرا که ما معتقدیم اگر دستگاه‌های ذیربط در جریان مفاد این طرح نباشند و ما در کمیسیون فرهنگی به تنهایی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، با یکسری موانع مواجه می‌شویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار