بعد از کش و قوس های فراوان تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرد که این امر سبب خوشحالی دوستداران این رشته ورزشی در استان شده است.

خیز دوباره شهرداری برای جام قهرمانی/بسکتبال سبب نشاط اجتماعی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ تیم بسکتبال شهرداری گرگان سال‌ها است در سطح اول این رشته در کشور حضور داشته اما در هیچ فصلی همانند سال ۹۸ نگاه‌ها را متوجه خود نکرد.

این تیم در پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور با انجام ۲۶ مسابقه، موفق به کسب ۲۴ برد و مجموع ۵۰ امتیاز شد و در سکوی نخست قرار داشت و برای تصاحب کاپ و افتخار قهرمانی لحظه شماری می‌کرد. کادر فنی با انگیزه بالا و دوری از حاشیه‌ها و جذب بازیکنان کارآمد به همراه حمایت همیشگی هواداران، بسکتبال گرگان را به پیچ آخر قهرمانی لیگ برتر رسانده بود.

در حالی که تماشاگران و مدیران در رویایی عنوان قهرمانی بودند؛ کووید ۱۹ از ووهان چین به ایران رسید و همه چیز از جمله مسابقات ورزشی را تحت الشعاع قرار داد و ادامه مسابقات را کنسل کرد و کاخ آرزوهای جامعه ورزش و بسکتبال گرگان را برای جام قهرمانی بر باد داد.

فدراسیون بسکتبال در اطلاعیه ای پایان مسابقات را بدون مشخص شدن قهرمان اعلام کرد و پیگیری گرگانی‌ها از استاندار گرفته تا نمایندگان مجلس و مدیران شهرداری برای دفاع از حق تیم شهرداری گرگان بی نتیجه ماند و نتوانستند از حقوق تامه این تیم دفاع کنند و در پایان لیگ ۹۸ بدون مشخص شدن قهرمان پایان یافت.

هر چند شهردار و تعدادی از مدیران تیم بسکتبال تهدید به کناره گیری از لیگ و انحلال بسکتبال کردند اما اتفاق خاصی پیش رقم نخورد، هر چند انصراف از لیگ بسکتبال هم اصلاً به صلاح ورزش نخست گلستان نبود.

بالاخره شهرداری گرگان برای فصل جدید وارد میدان شد و دیرتر از سایر تیم‌ها، پس از تمدید قرارداد با سرمربی فصل قبل خود در حال تکاپو برای جذب بازیکنان جدید و حفظ بازیکنان تأثیرگذار فصل گذشته شد تا شاید امسال بتوانند به آرزوی ابتر خود در سال ۹۸ دست یابد؛ موضوعی که با توجه به حمایت منحصر به فرد تماشاگران امری محتمل و دست یافتنی است.

لیگ از ۱۵ آبان آغاز خواهد شد

بر اساس مصوبه جلسه هماهنگی آغاز مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، این دیدارها از ۱۵ آبان آغاز خواهد شد و دور رفت دیدارها به صورت متمرکز در تهران خواهد بود.

تیم‌های شهرداری گرگان، نفت آبادان، مشهد، اکسون، شهرکرد، قزوین، مس رفسنجان و کردستان در گروه یک و تیم‌های گروه شیمیدر، مهرام، بندرعباس، ذوب آهن، مس کرمان، کاله و آینده سازان در گروه دو با هم دیدار خواهند کرد.

تاکنون با ۷۰ درصد بازیکنان فصل گذشته تیم بسکتبال شهرداری توافق شده استسخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در خصوص آخرین وضعیت تیم به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر با برخی از بازیکنان توافق و قرارداد رسمی منعقد شده است.

آرش فولادیان افزود: هدف ما حفظ ترکیب سال گذشته چه از لحاظ فنی و چه بازیکنان است زیرا نتایج خوبی در فصل گذشته کسب شد.

وی ادامه داد: با قاطبه بازیکنان توافق شده که امسال در گرگان بازی کنند و از جمع بازیکنان سال گذشته امیر صدیقی جدا شده است.

فولادیان از اشکان جعفری و سینا واحدی به عنوان بازیکنان جدید نام برد و گفت: همچنین با کیوان ریاعی، احمد بوستانیان، نوید رضایی‌فر، علیار نجفی، امیرحسین آذری و روزبه ارغوان قرارداد امضا شده است.

سخنگوی بسکتبال شهرداری گرگان درباره استفاده از بازیکنان خارجی عنوان کرد که باید در این خصوص منتظر تصمیم فدراسیون باشیم که اجازه به‌کارگیری بازیکن خارجی را در لیگ امسال می‌دهند یا خیر.

بودجه ۶ میلیاردی

وی بیان کرد: بودجه مصوبه امسال برای بسکتبال ۶ میلیارد تومان بوده که البته برخی هزینه‌های انتقالی از فصل گذشته بوده که در زمینه‌های مختلف صرف شده است.

فولادیان اضافه کرد: هدف شهرداری تیم داری حرفه ای نیست و آن را به صورت پروژه اجتماعی می‌بینیم زیرا باعث شاد شدن دل مردم می‌شود.

وی توضیح داد: ۱۵ آبان ماه شروع مسابقات لیگ خواهد بود و تاکنون ۱۶ تیم اعلام آمادگی کرده اند.

فولادیان افزود: بازی‌ها در دو گروه هشت تیمی الف و ب برگزار می‌شود و در مرحله رفت بازی‌ها در تهران برگزار شده و در مرحله برگشت تیم‌ها اعلام آمادگی کردند که در صورت مهیا بودن شرایط از نظر بیماری کرونا بازی‌ها در شهرستان‌ها برگزار شود.

۷۰ درصد بازیکنان حفظ شدند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: با توجه به صحبت‌های شخص شهردار با فدراسیون تصمیم بر این شد که شهرداری امسال دوباره تیمداری کند.

حسن افروشه افزود: مذاکراتی با بازیکنان فصل گذشته در حال انجام است و همچنین در صدد جذب بازیکنان جدید هستیم که هنوز به جمع بندی نرسیده و منتج به قرارداد داخلی نشده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد از بازیکنان فصل گذشته و سرمربی تیم (مهران شاهین طبع) حفظ شده است.

افروشه توضیح داد: شاکله اصلی تیم و مربی را حفظ کردیم و مطمئناً تیمی قوی خواهیم بست و هدف قهرمانی است ولی باید ببینیم که چه اتفاقی در ادامه خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مطالبات بازیکنان فصل قبل پرداخت و ۱۰۰ درصد آن تسویه شده است، گفت: این هفته بازیکنان مورد نظر جذب خواهد شد و تمرینات از هفته بعد آغاز شد.

شهرداری گرگان تیم کم سابقه‌ای در بسکتبال ایران نیست؛ یقیناً با تلاش مضاعف و تصاحب عنوان قهرمانی در فصل جاری می‌تواند برخی ناکامی‌های مدیران شهری در تحقق وعده‌های عملی نشده همچون تله کابین را بپوشاند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار