معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: معلمان و دانش آموزان موقع صحبت کردن در کلاس درس با ماسک صحبت کنند و ماسک را بر ندارند.

با ماسک هم صدایمان می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری نسبت به پیک دوم کرونا در استان ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و به حدود ۲۶۰ نفر رسیده است. میزان بستری روزانه در زمان پیک دوم کرونا در استان به ۱۱۰ نفر هم رسیده بود که امروز این میزان به ۳۵ نفر رسیده است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا ۵ تا ۱۰ درصد بستری‌های کرونا ما در استان در سنین دانش‌آموزی بودند که این امر نشان می‌دهد افراد در این گروه سنی نیز به این بیماری مبتلا و دچار مشکل می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت نشود، ظرف دو تا سه هفته بعد پیک خواهد زد و ما بلافاصله اعلام خواهیم کرد. اگر پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً زدن ماسک رعایت شود، شیوع بیماری را نخواهیم داشت.

عارف‌نیا ضمن اینکه از معلمان و دانش آموزان خواست که ماسک خود را هنگام صحبت کردن بر ندارند، گفت: معلمان و دانش آموزان فکر می‌کنند که اگر با ماسک صحبت کنند صدای آنها به افراد دیگر نمی‌رسد و معمولاً برای اینکه صحبت خود را شروع کنند، ماسک را بر می‌دارند که در واقع این چنین نیست. این اشتباه بزرگی در مدارس خواهد بود که امیدواریم از آن پرهیز شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در زنگ تفریح به یکدیگر نزدیک نشوند و فاصله اجتماعی مناسب را رعایت کنند.

عارف‌نیا بیان کرد: خانواده‌ها فرزندان خود که دارای تب و سرفه و گرفتگی بینی و دیگر علائم سرماخوردگی هستند را به مدرسه نفرستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار