معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با بیان اینکه عمر آسفالت‎ها در جاده‎های استان رو به کاهش است گفت: جاده‎های آسفالته استان نیاز به روکش اساسی دارد.

نیاز جدی جاده‎های گلستان به روکش آسفالت/ شناسایی 116 نقطه جدید مستعد پر تصادف در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، بدون تردید ایمن‌سازی، تعمیر، روکش و لکه‌گیری به موقع در جاده‎ها و و محورهای مواصلاتی تا حدود زیادی می‎تواند به کاهش تصادفات جاده‎ای کمک کند.

گلستان از جمله استان‎هایی است که هر ساله مسیر عبوری بسیاری از زائران امام هشتم «ع» است، از طرفی هنوز جاده‎ها و محورهای این استان نیاز اساسی به ایمن‌سازی، روکش آسفالت و تعمیر دارد تا هم شهروندان گلستانی و هم‌مسافران عبوری از این استان یک سفر ایمن و بدون خطر را تجربه کنند از این رو برای بررسی وضعیت جاده‎های استان گفت‌وگویی با غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان انجام داده‎ایم که در ذیل می‎خوانید.

فارس: با توجه به اینکه هفته دولت را در پیش رو داشتیم، چه پروژه‎های شاخصی در این هفته و در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان افتتاح و بهره‎برداری شد؟

بیکی:در مجموع ۱۱۰ پروژه در کل استان داشتیم، در قسمت تعمیر جاده، روکش آسفالت، تعمیر ابنیه فنی و احداث روشنایی به مردم ارائه خدمت کردیم تا از این خدمات بهره‎مند شوند، از پروژه‎های مهم که در هفته دولت افتتاح شد می‎توان به نصب دوربین‎های ثبت تخلف و دوربین‎های نظارتی اشاره کرد، همچنین ۱۷ کیلومتر از روکش آسفالت محور «خوش‌ییلاق» را بروزرسانی کردیم. روکش آسفالت در محور توسکستان نیز انجام شد طی یک سال گذشته احداث روشنایی از علی‌آبادکتول تا حوزه آزادشهر، خط کشی محورها، تعمیر ابنیه فنی از جمله اقدامات شاخصی است که به مردم ارائه دادیم.

*مشخص شدن 48 نقطه پرتصادف گلستان با تابلوهای سبز

فارس: در خصوص شناسایی نقاط پرتصادف استان چه برنامه‎هایی انجام شده است؟

بیکی:در بازه سه سال، ۴۸ نقطه پر تصادف در استان شناسایی شد این نقاط با تابلوهای سبز فسفری مشخص هستند مردم در صورت مواجه شدن با این تابلوها باید به پیام درون تابلو توجه کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

از ۴۸ نقطه پرتصادف، با اعتباراتی که از سال ۱۳۹۵ در استان به ما ابلاغ شد ۹ نقطه ایمن شد آخرین مورد مربوط به روستای «سید میران» بود که یک تقاطع پرخطر محسوب می‎شد و در حال حاضر ایمن شده است امسال نیز دستورالعمل جدیدی ابلاغ شد و به کمک پلیس راه ۱۱۶ نقطه جدید مستعد پرتصادف را شناسایی کردیم.

فارس: با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی، آیا برنامه‎ای برای لایروبی پل‎های آسفالته در سطح استان وجود دارد؟

بیکی:با توجه به وقوع سیلاب در استان، لایروبی از جمله کارهایی است که به طور مرتب انجام می‎شود و اکثر شهرستان‎ها در حال بروزرسانی علائم تابلوها و لایروبی هستند با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی اگر پل‎ها به موقع لایروبی نشوند کارایی خودشان را از دست می‎دهند و به جاده‎ها آسیب وارد می‎کنند.

فارس: بسیاری از مردم از وضعیت جاده آق‌قلا به اینچه‌برون ناراضی هستند آیا برنامه‎ای برای این جاده در دست اجرا دارید؟

بیکی: هزینه آسفالت جاده آق‌قلا به اینچه‌برون حدود ۶ میلیارد تومان برآورد شده است در واقع این محور به یک روکش اساسی نیاز دارد اما با اعتباری که در دست داریم تنها لکه‌گیری این جاده را انجام دادیم سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمربع در محورها لکه‌گیری و ۴۵ کیلومتر روکش آسفالت گرم در محورهای استان انجام شد در واقع عمر آسفالت‎ها رو به کاهش است و آسفالت‎ها نیاز به روکش اساسی دارند.

همچنین با اعتباری که پیگیر آن بودیم پروژه لکه‎گیری جاده آق‌قلا به انبارالوم از هفته پیش آغاز و لکه‌گیری آن به اتمام رسیده است به دلیل آنکه ۱۰ کیلومتر از انتهای آق‌قلا تا سه راهی انبارالالوم را اداره راه و شهرسازی نسبت به تعریض آن اقدام کرده است در این زمان نمی‎توانستیم برای این محور کاری انجام دهیم اما در حال حاضر کار تعریض اداره راه و شهرسازی به اتمام رسیده و این محور سطح مناسبی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار