فرمانده انتظامی گلستان گفت: ۴۸ نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان شناسایی شده که بخش زیادی از آن تا پایان امسال ایمن‌سازی می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان: ۴۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان ایمن‌سازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر امشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وضعیت راه‌ها در بروز تصادفات موثر است و باید نقاطی که دارای خطر و پرتصادف است، ایمن شود.

وی گفت: براساس بررسی‌های کارشناسان و مصوبه شورای ترافیک استان 48 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده است که دستگاه‌ متولی باید نسبت به رفع خطر و ایمن‌سازی آنها اقدام کند.

فرمانده انتظامی استان افزود: بخشی از این نقاط در قالب دوبرگردان‌ها یا تقاطع‌های ناایمن است که نیازمند اصلاح هندسی است. بخشی از نقاط شناسایی شده تا پایان امسال ایمن‌سازی خواهدشد.

وی درباره کاهش تصادفات در استان هم بیان داشت: در 4 ماهه امسال 8 هزار و 17 فقره تصادف فوتی و جرحی در حوزه برون و درون شهری استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش دارد.

سرهنگ فاضل دادگر گفت: در مجموع جان‌باختگان تصادفات یک درصد کاهش به ثبت رسیده است. از مجموع جان‌باختگان 22.5 درصد در محدوده شهرها و بقیه در محورهای برون‌شهری بوده است.

وی افزود: تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز در استان حدود 24 درصد در 4 ماهه ابتدای امسال کاهش یافت.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به پرتصادف‌ترین محورهای استان در این مدت اظهارداشت: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی استان در محورهای یساقی به گرگان، گرگان به فاضل آباد و خان‌به‌بین به علی آبادکتول به ثبت رسیده است.

وی گفت: در حوزه درون و برون شهری 55 درصد جان‌باختگان حوادث رانندگی را راکب یا ترک نشین موتورسیکلت و 22 درصد را عابران پیاده تشکیل می‌دهند. همچنین 52 درصد مصدومان نیز موتورسیکلت‌سواران و 26 درصد عابران پیاده هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار