مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در جریان زلزله بامداد روز گذشته و پس از ارزیابی‌های انجام شده ۱۲۴ واحد مسکونی به طور کامل تخریب و به ۷۱ واحد دیگر نیز خسارت‌های جدی وارد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان: تصمیم‌گیری درباره کمک‌های بلاعوض در هیئت دولت/ مردم نگران بازسازی خانه‌هایشان نباشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: نتایج ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده رامیان حاکی از وارد آمدن خسارت قابل توجه به بخش‌های مسکونی است.

وی گفت: براساس گزارش این کارشناسان 124 واحد مسکونی در روستاهای رامیان به طور کامل تخریب شده و 71 واحد دیگر خسارت‌های جدی دیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: عمده خسارت به واحدهای مسکونی مربوط به روستاهای قورچای و ویرو در مناطق کوهستانی شهرستان رامیان است.

وی با بیان اینکه مردم نگران بازسازی خانه‌های خود نباشند، گفت: بنیاد مسکن از امروز کار بازسازی خانه‌های روستاییان را آغاز می‌کند؛ تا این لحظه 50 میلیون تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله به خانواده‌های خسارت دیده پرداخت خواهد شد اما درباره کمک‌های بلاعوض هیئت دولت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

حسینی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و سرمای هوا، امکان ماندن ساکنان خانه‌های خسارت دیده به ویژه واحدهای تخریبی در چادر وجود ندارد و باید زودتر فکری برای موضوع ودیعه مسکن یا اسکان موقت و ایمن آنان انجام داد.

وی با اشاره به بیمه بودن منازل مسکونی روستاییان نیز بیان داشت: استاندار از بیمه‌ها خواسته تا خسارت‌های وارده به خانه‌های مردم به بنیاد مسکن استان واگذار شود تا با تسهیلات بنیاد واحدهای احداثی در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار