رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با تغییر و تحولات قیمت نهاده های دامی حفظ قیمت فعلی مرغ امکان پذیر نیست و در روزهای آینده ممکن است شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.

احتمال افزایش قیمت مرغ در روزهای آینده
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین طلوعیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در هجدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به بررسی نرخ تورم در استان گفت: در توزیع نهاده‌های طیور در کشور مشکلاتی به وجود آمد، اما، با مساعدت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان و اختصاص سهمیه نهاده به تولیدکنندگان مرغ استان توانستیم قیمت مرغ را ثابت نگه داریم.

او ادامه داد: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه حدود ۶۵ تن است و با تغییر و تحولات قیمت نهاده‌های دامی حفظ قیمت فعلی مرغ امکان پذیر نیست و در روز‌های آینده ممکن است شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.

طلوعیان گفت: قیمت جدید نهاده‌ها با توافق جهاد و کارگروه تنظیم بازار محاسبه می‌شود و اثر آن در قیمت مرغ محاسبه و قیمت تمام شده گوشت مرغ اعلام خواهد شد.
او به سهمیه شکر استان اشاره کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار کشور سهمیه شکررا که برای گلستان در نظر گرفت برای مصرف خانوار، صنف و صنعت در تیرماه یک هزار و ۴۲۲ تن، در مرداد دو هزار و ۱۳۲ تن و در شهریور یک هزار و ۴۳۱ تن بود.

طلوعیان گفت: در جذب شکر سهمیه‌ای در بخش صنف و صنعت استان گلستان مشکلی وجود ندارد، اما در بخش مردمی از میزان ۷۰۱ تن شکر که در تیرماه در نظر گرفته شده ۲۰۰ تن باقی مانده است.

او بیان کرد: براساس مصوبه‌های گذشته مقررشد شکر به صورت بسته بندی شده و به قیمت هر کیلو هشت هزار و ۷۰۰ تومان عرضه شود و این قیمت در بازار کشش ندارد و در خواست داریم شکر به صورت فله که قیمت پایین تری دارد در بازار عرضه شود.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار