مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان پس از سیل سال ۹۸ خبر داد.

لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از آب منطقه ای استان گلستان، سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: قبل از سیل سال ۹۸ سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی می‌شد، اما در دو ماهی که استان درگیر سیل بود حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شد.

او افزود: از ابتدای خرداد ۹۸ تا انتهای آذر ۹۸ هم با استفاده از سایر موافقت نامه ها، پیمانکاران خیر و مشارکت همدلانه سپاه و ارتش ۲۰۰ کیلومتر عملیات لایروبی در استان صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: از اواخر پاییز ۹۸ با تخصیص اعتبارات مرتبط با سیل، ۴۰ میلیارد تومان به ساماندهی رودخانه‌ها اختصاص داده شد که با توجه به اینکه این اعتبارات در قالب اسناد و اوراق بود و شامل تنزیل می‌شد، برنامه ریزی حدود ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها با این اعتبارات انجام شدکه تاکنون بیش از ۱۸۰ کیلومتر لایروبی انجام شده است و باقی مانده تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

حسینی گفت: طبق اقدامات انجام شده از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای شهریور ۹۹ حدود ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان لایروبی می‌شود.

او افزود: لایروبی یکی از ۸ عملیات مهندسی رودخانه است که شرکت آب منطقه‌ای گلستان در راستای حفظ و حراست از رودخانه‌های استان مجاز به انجام است و عملیات لایروبی بیشتر برای سیل‌های با دوره بازگشت کوتاه موثر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار