رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: محتواهای نامناسب منتشر شده در فضای مجازی و برقراری ارتباطات نامتعارف، از دست دادن اطلاعات شخصی و افتادن در دام مزاحمان اینترنتی فقط بخشی از آسیب‌های ورود زود هنگام دانش آموزان به فضای مجازی است.

همراهی والدین هنگام استفاده کودکان از برنامه شاد ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: در شرایط این روزهای کشور عزیزمان، با توجه به همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، ناچار تغییراتی در سبک زندگی برای همه ما به وجود آمده است و در حوزه آموزش و تحصیل فرزندان نیز شرایط خاصی حکم‌فرماست که در این خصوص با تدابیر صورت گرفته، آموزش از طریق بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه کودکان و نوجوانان در حال حاضر برای ادامه تحصیل و فراگیری آموزش، ناچارند که از برنامه آموزشی شاد استفاده کنند درحالی‌که حضور در فضای مجازی مناسب شرایط سنی آن‌ها نیست.

سرهنگ پرسا یادآور شد: همراهی و نظارت والدین بر فعالیت کودکان به خصوص دبستانی‌ها در فضای مجازی و برنامه شاد ضروری است.

وی یادآور شد: البته واضح است که ورود اجباری دانش آموزان به آموزش مجازی با وجود عدم آمادگی لازم نظام تربیتی و فرهنگی باعث مشکلاتی در تربیت فرزندان خواهد شد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: مواجهه مستمر با فضای مجازی و مواجهه شدن با حجم وسیعی از تصاویر و فیلم‌ها و مطالب مختلف برای کودکان قطعاً آسیب‌های فراوانی در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: والدین برای همراهی و مصونیت دانش‌آموزان از چالش‌های این فضا، بایستی دانش و اطلاعات خود درزمینهٔ فضای مجازی و تهدیدات و آسیب‌های آن را به‌روز کنند و نظارت کنند که پروکسی، فیلترشکن و برنامه‌های نامناسب دیگر بر روی گوشی و یا تبلتی که فرزندانشان استفاده می‌کنند، نصب نباشد.

سرهنگ پرسا گفت: نصب و اجرای فیلترشکن‌ها، دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب فراهم کرده و مشکلات عدیده‌ای برای فرزندان و خانواده‌ها به همراه خواهد داشت.

این مقام انتظامی گفت: بهترین نوع استفاده از اینترنت و کلاس‌های آنلاین برای کودکان و نوجوانان زمانی است که یکی از والدین، آن‌ها را همراهی کند، حافظه تجهیزات فاقد اطلاعات شخصی و خانوادگی باشد و نرم‌افزارها و برنامه‌های نامناسب و فیلترشکن نصب نباشد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از شهروندان خواست : برای دریافت مشاوره و گزارش اقدامات مجرمانه موجود در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار