استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در این استان، گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی در مقیاس بزرگ و با محوریت صنایع تبدیلی می‌تواند موجب رشد اقتصاد کشاورزی گلستان شود.

گلستان نیازمند شهرک‌های صنعتی بزرگ با محوریت کشاورزی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان هادی حق شناس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: باید تلاش کنیم شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود در استان را رشد دهیم چراکه شهرک‌های کوچک با تعداد واحدهای صنعتی کم، هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در وسعتی قریب به دو هزار هکتار در گلستان وجود دارد اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع در عرصه کشاورزی استان گسترش واحدهای صنایع تبدیلی در شهرک‌های صنعتی جدید موجب حفظ ارزش افزوده محصولات در استان می‌شود.

استاندار گلستان یادآور شد: کارخانه نوآوری در گنبد در حال ساخت است در حال ایجاد است و تلاش داریم با همکاری پارک علم و فناوری کارخانه نوآوری گرگان را هم ایجاد کنیم.

حق شناس ادامه داد: طرح‌های زودبازده با اشتغال زایی مناسب از محورهای مهم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با پیگیری چنین طرح‌هایی زمینه رشد و استان را فراهم آورند.

لازم به ذکر است در این جلسه عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان ارائه و پیرامون آن گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار