در روزهایی که نبض اقتصاد خوب نمی‌زند، شنیدن خبرهای خوشِ کمک به یتیمان و نیازمندان حال همه را خوب‌تر می‌کند جالب‌تر آنکه وقتی گذر زمان یک مددجوی گلستانی را به آن درجه رسانده که حالا حامی یتیمان شود و در لباس یک خادم‌الرضا برای دانش‌آموزان یتیم به ارزش 42 میلیون تومان تبلت خریداری کند.

خادم‌الرضای گلستانی 42 میلیون تومان برای خرید تبلت دانش‌آموزان کمک کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، «ابوالفضل مهرخواه» یکی از همان انسان‌های نیک‌اندیشی است که روزی خودش مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان بوده و در گذر زمان استعدادهای خودش را شناخته و از لحاظ اقتصادی به درجه‌ای از پیشرفت رسیده است که توانسته ۱۱ یتیم را زیرپوشش قرار دهد.

صحنه‌های بی‌بدیل انسانیت/ «کمک به یتیمان را افتخار می‌دانم»

این حامی نیک‌اندیش از سال ۱۳۷۸ یعنی حدود ۲۱ سال پیش دست نوازش پدری را در قالب طرح اکرام بر سر ۱۱ یتیم استان گلستان کشیده است تا گوشه‌ای از نوع‌دوستی مردمان این دیار را در کمک به نیازمندان به تصویر بکشد، این حامی نیک‌سیرت سالانه حدود ۵ میلیون تومان از درآمد خود را به حساب یتیمان واریز می‌کند.
برای کمک کردن به دیگران اصلا به دنبال کسب شهرت نیست و به اصرار دیگران و برای ترویج این سنت حسنه لب به سخن می‌گشاید صحنه‌های بی‌بدیل انسانیت را می‌توان از حرف‌های بی‌تکلم حامیان افراد یتیم به نظاره نشست و به جوهره انسانیت چنین مردان مردی غبطه خورد.
مهرخواه طلیعه کلامش را با این کلیدواژه‌ها آغاز می‌کند «کمک به یتیمان را افتخار می‌دانم» و خوشحالم که خدای مهربان این توان را به من داد که در جریان سیل، زلزله و کمک به یتیمان در کنار نیازمندان باشم و در حد توان به آنها کمک کنم.

شیعه بودن خود را با کمک به نیازمندان اثبات کنیم
این خیر نیک‌اندیش بارها و بارها در میان صحبت‌هایش از مدال افتخاری حرف می‌زند که در کمک به یتیمان نصیب‌اش شده و می‌گوید بیش از دو دهه این افتخار را دارم که در خدمت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان باشم.
مهرخواه حدیثی از امام علی (ع) را در باب کمک به نیازمندان نقل می‌کند و ادامه می‌دهد: در روایات بسیاری اشاره شده که والاترین مراتب نیکوکاری؛ احسان نسبت به دیگران است و اگر ما قرار است شیعه امام متقیان علی (ع) باشیم باید کاری کنیم که بخشی از شیعه بودن خود که بر آن ادعا داریم را به اثبات برسانیم.
این حامی گلستانی اشاره‌ای به وجود یتیمان و کودکان کار در جامعه می‌کند که با سن کم در کف جامعه به دنبال یک لقمه نان می‌گردند و به جای اینکه در کلاس درس باشند در کوچه و خیابان چشم به کمک دیگران دوختند، کسانی که باید روزی آینده‌سازان مملکت شوند اما درد فقر و نداری آنها را به خیابان کشانده است.

مردم تعیین می‌کنند کودکان کار و یتیمان بزهکار شوند یا مفید برای جامعه
مهرخواه داستان کودکان کار و یتیم را به نحوه رویکرد مردم گره می‌زند و می‌افزاید: اینکه کودکان کار و یتیم، بزهکار شوند و یا به مراتب بالای اجتماعی دست پیدا کنند به کمک ما و امثال کسانی که دستشان به دهانشان می‌رسد برمی‌گردد، اگر کسی که توان مالی دارد یک نخود در این دیگ بیندازد بستر به گونه‌ای فراهم می‌شود که استعداد این کودکان شکوفا شود و آنها روزی بتوانند جزو یکی از پزشکان، معلمان و یا دانشمندان این کشور شوند.
این حامی نیک‌اندیش ادامه می‌دهد: ما شاید نتوانیم فقر را از جامعه ریشه‌کن کنیم و یا ارگان‌های دولتی در این شرایط بد اقتصادی نتوانند به امور رسیدگی کنند اما اگر مردم دست به دست یکدیگر دهند قطعا اتفاقات خوبی پیش می‌آید.
مهرخواه از روزهایی می‌گوید که درگیر ویروس کرونا بوده و شب عید یکماه در بیمارستان بستری شد، دوران سختی را یادآوری می‌کند که به گواه خودش حضور عزراییل را هم درک کرده است و حالا که زندگی روی خوش به او نشان داده همه را مدیون دعای خیر کودکان یتیم می‌داند و از مردم می‌خواهد تا همه در کمک به نیازمندان شریک شوند.

دست نوازش پدری بر سر 100 یتیم
جلوه زیبای همدلی آنجاست که یک حامی نیک‌اندیش گلستانی که نمی‌خواهد نامش فاش شود کمک به 100 یتیم را بر عهده گرفته است و چه زیباست که از درون‌مایه شجره طیبه‌ای که امام راحل پایه‌گذاری کرد مددجویانی پرورش می‌یابند که حالا سوژه ناب خبرهای امروز برای خوب کردن حال دیگران می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار