سرپرست بانک کشاورزی گلستان گفت: مهلت سررسید بدهکاران روستا‌های زلزله زده شرق گلستان به بانک کشاورزی تمدید می‌شود.

مهلت سررسید بدهکاران بانک کشاورزی تمدید می شود
به گزارش گلستان ۲۴؛ صیادی سرپرست بانک کشاورزی گلستان در حاشیه بازدید خبرنگاران بسیج رسانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: رسالت بانک کشاورزی تامین رفاه و آسایش روستاییان است از این رو، کمک شاخص این بانک به روستا‌های زلزله زده رامیان تمدید و امحای تسهیلات بدهکارانی است که دارای سر رسید هستند.

او ادامه داد: روستاییان به بانک کشاورزی شعبه رامیان مراجعه کنند تا تسهیلات آن‌ها بدون پیش دریافت برای سر رسید سال آینده تمدید شود.

صیادی با بیان اینکه این بانک، روستاییانی که مشکل اقتصادی در بخش کشاورزی و بیمه دارند را رفع می‌کند افزود: همچنین تسهیلات بلند مدت به کسانی که جایگاه‌های دام و طیور آن‌ها خسارت دیده، اعطا می‌شود.

چوبداری فرماندار رامیان نیز با بیان اینکه ۲۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان به روستاییان زلزله زده رامیان خسارت وارد شد افزود: بیشترین خسارت مربوط به مسکن است که باید ۱۲۴ مسکن احداث و ۷۱ مسکن نیز تعمیر شود و تعهد ما این است که قبل از شروع فصل سرما، این منازل تحویل شوند.

این مقام مسئول افزود: در روستای قورچای ۵۵ واحد احداثی، ۱۵ تعمیری، روستای ویرو ۳۰ واحد احداثی و ۶ تعمیری، روستای الهادی ۱۱ واحد احداثی و ۲ واحد نیز تعمیری است.

او با اشاره به اینکه همه منازل روستایی بیمه شدند افزود: مبلغ ۲۰ میلیون برای ساختمان و ۵ میلیون نیز برای لوازم پرداخت می‌شود که کفاف ساخت را نمی‌دهد، اما بنیاد مسکن ۵۰ میلیون وام ۴ درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله برای منازل ۶۰ متری اعطا می‌کند.

چوبداری به مردم توصیه کرد: حتی منازلی که آسیب ندیدند و خشتی و گلی است می‌توانند به نوبت برای دریافت وام اقدام کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه کلاس‌های دانش آموزان ابتدایی روستای قورچای به دلیل اسکان زلزله زدگان برگزار نمی‌شود افزود: اینترنت در این روستا دچار مشکل است و کودکان به سیستم شاد دسترسی ندارند بنابراین طی جلسه‌ای که مقرر است روز چهارشنبه با مدیرکل  آموزش و پرورش استان برگزار شود این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار