معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که راه شهدا همان راه سیدالشهدا (ع) است، گفت: امام حسین (ع) با پایداری بر حق، حق گرایی را به بشریت نشان داد.

شهدا رهروان واقعی راه سیدالشهدا(ع) هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا دیلمی در جلسه با کارشناسان فرهنگی، اظهار کرد: برگزاری امسال، مراسم محرم در کشور با حضور میدانی تشکل‌های دینی، مایه مباهات همه دلدادگان به اسلام در حوزه نشر ارزش‌های مکتب حیات بخش عاشورا شد.

وی سپس با استناد به روایتی از امام علی (ع) افزود: آگاهی انسان برای رسیدن به حقیقت و حقگرایی و حوزه‌های شناختی وحیانی، مهم‌ترین مبنای حرکت انسان در مسیر تعالی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: نگرش انسان‌ها در مقابل با جریان نفوذ و شبهات متفاوت است، برخی‌ها با کمترین شبهه، متزلزل، دچار اشتباه و انحطاط می‌شوند و برخی دیگر با نگاه عالمانه، حکیمانه و با پیوست تقوا در مقابل شبهه افکنی و جریان انحرافی ایستادگی می‌کنند.

دیلمی ادامه داد: برخی انسان‌های دغدغه مند تلاش می‌کنند که پای درس انسان‌های بزرگ، علما و شهدا بنشینند و آموزه‌های دینی و علمی و دریافت خودشان را از مکتب معصومین (ع) و وحیانی دریافت کنند لذا همواره موفق و منشأ تحول و بالندگی می‌باشند..

وی اضافه کرد: اگر انسان در حوزه حق و عدالت خواهی براساس گفتمان و مکتب قرآن و اهل بیت (ع) حرکت کند، اسیر جریانات فکری دشمن و دچار انحطاط و لغزش نمی‌شود و این ریشه در بصیرت و ایمان انسان دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با حدیثی از امام صادق (ع) گفت: آن چیزی که ایمان را در انسان ثابت می‌کند، پرهیزکاری و تقوا و آن چیزی که ایمان را از دل انسان خارج می‌کند، هواپرستی، طمع و مادی گرایی است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: باید بر خود ببالیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که پرچمدار و علمدار حق گرایی و استکبار ستیزی است و برای اینکه این علم مقدس را در دست خود با صلابت نگه داشته باشیم، بیش از ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

دیلمی با بیان این مطلب که راه شهدا همان راه سیدالشهدا (ع) است، ابراز کرد: امام حسین (ع) راه را به همه بشریت نشان داد که باید پای حق و حقگرایی ایستاد.

وی اذعان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی پرچمدار نشر مکتب اهل بیت (ع)، عاشورا و شهدا است و حیاتش منوط به حرکت در این مسیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار