معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه فرهنگ مهارت‌افزایی باید در دانشگاه‌ها ترویج شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گلستان پایلوت مهارت‌آفرینی کشور می‌شود.

دانشگاه آزاد گلستان پایلوت مهارت‌آفرینی کشور می‌شود/ ضرورت خارج کردن مهارت از غربت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، علی اوسط هاشمی صبح امروز در جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و رشادت یک ملت در برابر جبهه ظلم بود، انقلاب اسلامی پرچمدار تمدن بود و از مدنیت و حقوق بشر سخن می‌گفت، ایران برای 3 هزار سال و 2 هزار سال نیست آثاری می‌بینیم که قدمت 8 هزار ساله دارد و جهان وامدار این کشور است.

وی با اشاره به باور اعتقادات قلبی مردم به انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملت ایران با روحیه شهادت‌طلبی به قدرت رسید و هیچ کشوری قادر به تضعیف این کشور نخواهد بود مگر آنکه سوءمدیریت به این کشور ضربه وارد کند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۴۰ سال ملت ایران ایستادگی کرده است، افزود: باید به زیست دوران دفاع برگردیم تکریم ملت لازمه‌اش بازگشت به آن زیست است و حکایت آن عطش رقابت برای حیات دیگران بود نه بازی با حیثیت دیگران و رسیدن به قدرت و مسوولیت که این در فرهنگ دفاع مقدس جایی ندارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نباید از فرهنگ دفاع مقدس به راحتی عبور کرد، ابراز کرد: وحدت حاصل از شهادت ضامن سعادت این ملت است، شهادت‌طلبی قدرتی در انقلاب اسلامی تولید کرد که هیچ قدرتی نتوانست آنرا به زانو درآورد.

* مدیران در همه سطوح کشور باید شنوای حرف مردم باشند ما همه وضعیت سخت مردم را می‌دانیم

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: مدیران در همه سطوح کشور باید شنوای حرف مردم باشند و درصدد حل مشکلات برآیند تنها راهی که امروز می‌تواند با مردم و مسوولان رابطه را لطافت بخشیم ارتباط نزدیک و تکریم مردم است.
هاشمی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: هر کس که خود را از شرایط سخت به خواب زده باشد حسابش جداست ما همه وضعیت سخت مردم را می‌دانیم.

وی با تاکید بر تقویت مهارت ابراز کرد: مطالبات صنفی پایان و برش ندارد و نمی‌توان البته نسبت به افزایش حقوق کارکنان بی‌تفاوت عمل کرد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: اساس مهارت را باید توجه کنیم باید بدانیم سازمان در سطح کشور چه موقعیتی دارد، قبل از شیوع ویروس کرونا فرصت زیاد داشتیم، چرا نشانی از توجه موثر و فعال به موضوع مهارت دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک فرد بامهارت خلاق می‌تواند کارآفرین باشد، تاکید کرد: تریبون مهارت دست کیست؟ چرا حداقل مهارت که توسعه گفتگو و تبیین یک مهم است نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم.

* به دستور رئیس جمهور نسبت به این موضوع که همه مراکز فنی حرفه‌ای از محل فروش سهام تجهیز شوند

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دستور رئیس جمهور نسبت به این موضوع که همه مراکز فنی حرفه‌ای از محل فروش سهام تجهیز شوند، گفت: باید فضایی در درون خودمان ایجاد کنیم که در کجای کار قرار دهیم و چرا از دهه 70 به بعد تکان نخوردیم، زیرساختهای خوبی مهیا شده اما بر اساس امکانات میل جامعه معطوف به مدرک گرایی بوده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها الزاما از مهارت سخن می‌گویند، افزود: در حالی که در آنها باور و اراده مهارت افزایی وجود ندارد، اگر دانشگاه‌ها این کار را نکنند باید درشان را تخته کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پایلوت مهارت‌آفرینی می‌شود، گفت: تقکر مهارتی باید در بین دانشگاه‌ها ترویج شود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابراز کرد: ما به مهارت در جامعه می‌اندیشیم هر شریکی که مخاطبانی دارد در این راستا نقش‌پذیر باشد در خدمت آن هستیم.
هاشمی با بیان اینکه خارج کردن مهارت از غربت جزو منفعت است، افزود: منافع همه ما در توسعه و ارزش مهارت است آن وقت تقاضا سیر صعودی پیدا خواهد کرد.
وی گفت: ما آن شایستگی و صلاحیت برای عمق بخشیدن به مهارت را نتوانستیم در جامعه جا بیندازیم، خروجی آموزش و پرورش و دانشگاه در نهایت به کجا ختم می‌شود.

وی با اشاره به تغییر رویکردهای مهارتی گفت: مربی که از عهده مخارج خود نتواند برآید نمی‌تواند نیروی ماهر کارآمد تربیت کند باید نگاه مدیریتی به درستی تقویت شود.

وی ادامه داد: در کجای قانون داریم هر نیروی حق‌التدریس باید استخدام شود اما اگر موقعیت حاصل شود آن‌را پیگیری خواهیم کرد.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: خیرخواهی در کاهش تصدی‌گری دولت و نقش‌آفرینی ملت است ما به حقوق مربیان بی‌تفاوت نیستیم اما خرید خدمات باید به اندازه قیمت خود نیروی انسانی ماهر تولید و پرورش دهد.
هاشمی با بیان اینکه ماموریت ما ارتقأ مهارت است، ابراز کرد: شاید این حرف برای برخی تلخ باشد، ما به خوش آمدن و نیامدن دیگران کاری ندارم نه در مسیر رقابت با کسی هستم که رای جمع کنم و نه آن‌چنان مسئولیتی می‌پذیرم که به مردم بدهکار شوم، اساس کار من بر توسعه مهارت است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: آموزش مهارت تعطیل‌ناپذیر است بنده به شورای عالی می‌اندیشم که سازمان برنامه اتاق فکر موثر خود بداند به ساختارها و عنصرهای قانونی شرکا نیز می‌اندیشم.

* در فناوری ارتباطات آنقدر شغل تولید می‌شود که غافلگیرکننده است
وی بیان کرد: در مرکز تربیت مربی ۵ هزار و ۴۰۰ استاندارد داشتیم غافل از اینکه لحظه‌ای الان شغل می‌روید، در فناوری ارتباطات آنقدر شغل تولید می‌شود که غافلگیرکننده است.

وی با تاکید بر اینکه مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای باید به فن مهارت سبز تربیت شوند این مهم را در اشتغالزایی جدید مهم و اثرگذار خواند.

هاشمی با بان اینکه کرونا زمینه تجارت الکترونیک را برای ما رو کرد، گفت: این بیماری کاری کرد تا اقتصادی فکر کنیم و اقتصادی زندگی کنیم هر چند برخی بر اثر ابتلا به کرونا جان می‌دهند.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید کمی خودمان را نقد کنیم سپس به مهارت بیندیشیم و در راستای تقویت نقاط قوت گام برداریم.

* وجود ۵ هزار و ۴۰۰ استاندارد حرفه‌ای در کشور/ تا پایان سال ۲ هزار و ۳۰۰ استاندارد جدید در کشور رونمایی می‌شود

هاشمی با اشاره به وجود ۵ هزار و ۴۰۰ استاندارد حرفه‌ای در کشور بیان کرد: تا پایان سال ۲ هزار و ۳۰۰ استاندارد جدید در کشور رونمایی می‌شود ما باید دایره ارتباطمان را با استانداردسازی تقویت کنیم.
وی تاکید کرد: هیچ سازمانی حق ورود به مهارت را بدون توجه به استانداردهای لازم را ندارد باید قاعده در جامعه حاکم شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار