​خواجه گفت: کارگرانی که بیکاری آنها به دلیل کرونا تداوم یافته است می توانند برای دریافت حق بیمه بیکاری به سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.

​ثبت نام بیمه بیکاری کرونا در سامانه جامع روابط کار

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمد خواجه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حق بیمه بیکاری کرونای کارگران در ماه های فروردین و اردیبهشت پرداخت شده است و تقریبا بالغ بر 90 درصد کارگران از این مزایا برخوردار شدند.

 

رئیس اداره حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در بحث کرونا مشکلات زیادی برای جامعه به وجود آمد برای جلوگیری از شیوع کرونا تمامی خدمات بیمه بیکاری در شهرستان ها برای مقرری بگیران به صورت نرم افزار آفلاین انجام شد و نیازی به مراجعه حضوری وجود نداشت.

 

خواجه بیان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا تمهیداتی برای عدم حضور متقاضی در ادارات در نظر گرفتند و در این راستا سامانه درخواست بیمه بیکاری در ایام کرونا مطرح شد.

 

وی بیان کرد: کارگران بیکار شده در این ایام از اوایل اسفند نسبت به ثبت نام دریافت حق بیمه بیکار اقدام کردند.

 

رئیس اداره بیمه بیکاری تعاون، کار  و رفاه اجتماعی گلستان  متذکر شد: حق کارگران بیکار شده در خرداد ماه محفوظ است ولی به دلیل ازدیاد و فشردگی دریافت حق بیمه بیکاری سامانه جامع روابط کار تعریف شده است که از امروز قابلیت اجرایی دارد و افرادی که بیکاری آنها تداوم دارد می توانند به این سامانه به آدرس prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 

خواجه متذکر شد: همچنین در دفاتر پیشخوان خدمات دولت کسانی که از یکم خرداد بیکاری آنان تداوم داشته است می توانند نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: کسی که بیکار و اخراج می شود برای دریافت مقرری بیکاری  30 روز فرصت برای ثبت درخواست خود دارند ولی برای کسانی که از یکم خرداد بیکار شدند تاریخ ثبت درخواست آنها همان تاریخی است که برای بیمه بیکاری کرونا ثبت کردند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار