مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از ارائه آموزش مهارتی برای 10 هزار و 149 نفر طی 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

بالغ بر 10 هزار گلستانی در سال 99 آموزش مهارتی فراگرفتند/ فعالیت 372 آموزشگاه فعال فنی حرفه‌ای در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، سیدعلیرضا حسینی‌طلب صبح امروز در جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان که با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: طرح «ایران‌مهارت» از طریق بخش خصوصی در حال انجام است که سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۳۰ نفر در سال گذشته وارد فعالیت‌های آموزشی شدند.

وی سهم اشتغال استان را در بخش کشاورزی ۲۷ درصد عنوان کرد و افزود: سهم اشتغال در بخش صنعت ۲۵ درصد و در بخش خدمات ۴۵ درصد بوده است.
* نرخ مشارکت اقتصادی در استان گلستان ۴۰ درصد است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در مدت سه ماهه امسال ۱۰ درصد بوده است، ابراز کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان گلستان ۴۰ درصد است.
حسینی طلب افزود: در استان جمعیت بالای ۱۰ سال به تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر. هستند که جمعیت فعال اقتصادی در استان گلستان ۶۰۴ هزار نفر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی گلستان بیان کرد: در منطقه گمیشان بحث اکتشاف نفت و گاز داریم که می‌تواند تحول خوبی در استان ایجاد کند ظرفیت‌های دامپروری، آبزی‌پروری، گیاهان دارویی و گردشگری از صنایع اثرگذار در اشتغالزایی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در خصوص ظرفیت نیروی انسانی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: ۳۵۷ نیرو داریم که ۱۹۹ نفر جزو همکاران و ۱۵۸ نفر جزو مربیان هستند که ۲۸۰ نفر را کارکنان آقایان و ۷۷ نفر را کارکنان بانوان تشکیل می‌دهند.

حسینی‌طلب با اشاره به اینکه در شهرهای ۱۴ گانه استان گلستان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد از تعداد ۱۸ مرکز دولتی خبر داد و گفت: ۱۱۸ کارگاه آموزشی برگزار شد.

* ۳۷۲ آموزشگاه فعال در استان گلستان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه ۳۷۲ آموزشگاه فعال در استان گلستان وجود دارد، ابراز کرد: سال گذشته در همه شهرستان‌ها ۲ هزار و ۹۵۹ دوره آموزشی در ۳۰۶ حرفه آموزشی انجام گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر در مدت ۶ ماهه ابتدای امسال آموزش فنی حرفه‌ای فراگرفتند بر لزوم ارتقاء مهارت تاکید کرد.

حسینی طلب بیان کرد: در ۶ ماهه امسال در ۱۶ گروه هدف برنامه آموزشی برگزار کردیم که در دو گروه پناهندگان و اتباع دوره آموزشی خواهیم داشت و در بخش عشایر نیز این مهم از آبان کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه یک سوم آموزش‌های مهارتی با شرکای اداری پیگیری شده است، گفت: اتاق بازرگانی، فرمانداران، پارک علم و فناوری، بنیاد علوی، بهزیستی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از جمله اداراتی هستند که طی تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش‌های مهارتی اقدام شد.

* تولید ۲ هزار و پنج دقیقه محتوای آموزشی طی ۶ ماهه ابتدای امسال در استان گلستان/ راکد بودن مرکز آموزش کشاورزی «نی‌تپه» بعد از ۱۳ سال اعتبار 10 میلیارد تومانی که هنوز تخصیص نیافت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از تولید ۲ هزار و پنج دقیقه محتوای آموزشی طی ۶ ماهه ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: این تولید محتوا در ۱۲۴ حرفه آموزشی انجام گرفت و ۸۷ مربی در این زمینه همکاری داشتند.

حسینی‌طلب با اشاره به تدوین سند توسعه مهارت در سال ۱۳۹۶ ابراز کرد: این سند در حال به روزرسانی است تا در سال ۱۴۰۰ با سند جدید برنامه‌های آموزشی را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازسنجی مهمتر از سند مهارت استان است، افزود: در 14 شهرستان استان گلستان نیازسنجی آموزشی کردیم که این مهم قطعا موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به راکد بودن مرکز آموزش کشاورزی «نی‌تپه» بعد از ۱۳ سال بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که هنوز تخصیص نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار