رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از راه اندازی دفتر مشاوره کارآفرینی در گلستان خبر داد و گفت: این دفتر با هدف ارتقای میزان اشتغال در سطح جامعه در تمام استان‎های کشور راه اندازی شده است.

راه اندازی دفتر مشاوره کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان/ تحصیل 400 هزار دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمد حسین امید صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در یک دوره گذر قرار دارد و تحولات عظیمی در این دانشگاه در حال رخ دادن است، بر اساس مصوبه شورای عالی اداری مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به مراکز دولتی از پذیرش دانشجو مقطع دار منع شده است و این امر تغییر بزرگی در دانشگاه ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه اخیر که این مصوبه ابلاغ شده است با برنامه ریزی‎های انجام شده سعی کرده‎ایم تا حذف مراکز به مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی لطمه‎ای وارد نکند.

*فعالیت 600 مرکز جامع علمی کاربردی در کشور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: در سطح کشور بالغ بر 600 مرکز جامع علمی کاربردی وجود دارد که تعداد 800 رشته تخصصی و آموزش‎های مهارتی خاص را آموزش می‎دهیم در گلستان نیز 24 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی فعال خواهد بود که مأموریت آموزش‎های مهارتی استان را به عهده دارد.

امید با بیان اینکه 400 هزار دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در سطح کشور تحصیل می‎کنند، افزود: در برنامه جدید ابلاغی تک پودمان‎ها و تک درس‎ها از اولویت برخوردار خواهند بود.

وی بیان کرد: مصوبه جدید شورای عالی اداری راه را برای ما مشخص کرده است بر این اساس مراکز جامع علمی کاربردی وابسته به مراکز دولتی موظف هستند تا پایان سال تحصیلی 1397-1398 که پایان کار دانشجویان ورودی سال 1396 است کار خود را ادامه داده و دانشجویان فارغ‌التحصیل شوند اگر بعد از این تاریخ دانشجویی در این مراکز باقی بماند باید در مراکز مشابه جا یابی شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از افتتاح دفتر مشاوره کارآفرینی در گلستان خبر داد و گفت: دفتر مشاوره کارآفرینی در تمام استان‎های کشور در کنار دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شده است در این مراکز از برجستگان حوزه کارآفرینی دعوت می‎شود تا به دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی حول مسائلی همچون چگونگی تأسیس شرکت، تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی مشاوره ارائه دهند، این خدمات مشاوره‎ای رایگان ارائه می‎شود و اولویت با دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

*ارائه تسهیلات 50 میلیون تومانی به دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی

امید ادامه داد: در تمام مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی مراکز نوآوری و مراکز رشد نیز راه‌اندازی شده است اگر دانشجویان و دانش‌آموختگان در این مراکز شرکت تأسیس کنند برای تبدیل ایده خود به محصول و تجاری‌سازی تسهیلات اولیه 50 میلیون تومانی با کارمزد دو درصد اهدا می‎شود.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است در این دوره که بیکاری مشکل بزرگ کشور محسوب می‎شود و هدف دولت نیز ارتقای میزان اشتغال در سطح جامعه  است دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز سهمی در تحقق این هدف داشته باشد.

امید گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از اشتغال‌پذیری بالایی برخوردار است در واقع بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان در این مراکز شاغل هستند این در حالی است که در دوره‎های نظری اشتغال بین 40 تا 44 درصد وجود دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار