مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه موج سوم بیماری کرونا در تعدادی از استان‌های کشور شروع شده است، گفت: انشاالله در استان گلستان شاهد این وضعیت نباشیم و این مستلزم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راه عدم ورود گلستان به موج سوم کرونا/ بندرگز تنها شهر قرمز گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، علی متکی اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا به امروز، 14 هزار و 147 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گلستان، بستری شدند.
وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گلستان، بستری شدند که از این تعداد ۶۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۵ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر شهرستان بندرگز وضعیت قرمز، شهرستان‌های مینودشت و کردکوی در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.
متکی با اشاره به این موضوع که طبق سخنان وزیر بهداشت تا ۶ ماه آینده واکسن کرونا نداریم، افزود: بهترین راه برای جلوگیری از شیوع و سرایت بیماری کووید ۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.
وی با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی کرونا مرحله سوم بیماری کووید ۱۹ در تعدادی از استان‌های کشور شروع شده است، خاطرنشان کرد: انشاالله در استان گلستان شاهد این وضعیت نباشیم و این مستلزم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و پیش‌بینی شیوع آنفلوانزا در آبان ماه، انتظار داریم موارد بهداشتی از سوی همه مردم رعایت شود تا شاهد بحران بیماری‌های کرونا و آنفلوانزا در استان گلستان نباشیم.
 متکی به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت خانواده‌ها و کارکنان مدارس استان در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، دانش آموز کرونایی در استان نداشته باشیم و موضوع آموزش و پروش هم به روال خود ادامه یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار