شهردار گرگان حمایت از تولید داخل راهبرد ویژه شهرداری گرگان اعلام کرد.

حمایت از تولید داخل راهبرد ویژه شهرداری گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص اقدامات این شهرداری درباره حمایت از تولید داخل و توسعه کسب و کارهای کوچک اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در‌این‌دوره رقم‌زدیم‌راه‌اندازی بازارچه‌های کوچک برای ارائه تولیدات داخل به ویژه تولیدات زنان سرپرست خانوار بوده است.
وی ادامه داد: مکان‌های مختلفی را در این برنامه به این موضوع اختصاص دادیم که یکی از آنها بازارچه روبروی مسجد جامع گرگان بود که با استقبال خوبی هم از سوی مردم و تولید کنندگان روبرو شد.
شهردار گرگان تاکید کرد: حتی برخی از این عزیزان تولیدات خود را بعضا به صورت دستفروشی ارائه می‌کردند که با تلاش معاونت خدمات شهری مکان‌هایی را برای ساماندهی درنظر گرفتیم که حتی در معابر اصلی شهر بوده تا بتوانند تولیدات خود را به کیفیت بهتری به فروش برسانند.
دادبود بیان کرد: در حال حاضر نیز در‌ «مجموعه تجاری هیرکان» با تسهیلات ویژه واحدهای تجاری را در اختیار مجموعه‌های تولیدی به خصوص در موضوع تولیدات عفاف و حجاب گذاشته‌ایم و حتی در‌ حوزه تبلیغات هم به روابط عمومی این مجوز را داده‌ایم که از ظرفیت‌های در اختیار شهرداری گرگان استفاده کرده و تبلیغات رایگان را برای این عزیزان داشته باشند.
وی گفت: شهرداری گرگان حتی در اجرای پروژه‌ها به این موضوع توجه کرده که اولویت پیمانکاران بومی باشند چون معتقدیم پیمانکاران بزرگ با کسب تجربه به این رده رسیده‌اند و باید ما این پیمانکاران را حمایت کنیم تا این پیمانکاران کوچک با کسب تجربه به پیمانکار بزرگ تبدیل شوند.
شهردار گرگان گفت: در پروژه بزرگ رو گذر سربازان گمنام امام زمان (عج) پیمانکار ما بومی بود و در اتفاقات بزرگ و کوچک پروژه از کارگران کاملا بومی استفاده شد.
وی اضافه کرد: در‌ حوزه نشر ناشران بومی حتی اقدام به خرید آثار تولید شده کرده‌ایم که بتوانند در این شرایط اقتصادی حوزه نشر و فرهنگ را هم توسعه دهیم و اعتقاد داریم در چنین شرایطی همه باید دست به دست هم دهیم تا به سلامت از شرایط موجود عبور کنیم.
دادبود گفت: بدون شک حمایت از تولید داخل اولویت ما است و حتی مجموعه‌ای را در اختیار داشتیم که برای استقرار مجموعه‌های دانش‌بنیان با عقد تفاهمنامه آن را در اختیار پارک علم و فناوری گذاشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار